Eerste ‘Click & Buy’-modeshow voor Hunkemöller

Eerste ‘Click & Buy’-modeshow voor Hunkemöller

Eerste ‘Click & Buy’-modeshow voor Hunkemöller
Hunkemöller

Hunkemöller heeft deze week voor een dubbele primeur gezorgd: de lingerieketen hield niet alleen zijn eerste modeshow die via livestream wereldwijd te volgen was, de kijkers konden de outfits van hun dromen ook meteen kopen met enkele muisklikken.

 

“See now, buy now”

Onder de livestream van de modeshow, die maandag in de Amsterdamse evenementenhal Afas Live werd gepresenteerd door topmodel Doutzen Kroes, verscheen telkens een roze blokje “Save Look” gevolgd door een cijfer. Even aanklikken volstond om de bewuste outfit meteen in de ‘wishlist’ op te slaan. Na de show kon men dan rustig de juiste maat selecteren en het koopproces afronden.

 

Met deze “Click & Buy”-modeshow speelt Hunkemöller handig in op de “See now, buy now”-trend in de modewereld. Vroeger verliep er soms tot een half jaar tussen de modeshow en het moment waarop de nieuwe collectie in de winkel lag, maar dat is in deze tijden van ‘fast fashion’, sociale media en e-commerce niet langer een optie.

 

De hele show is overigens nog altijd te bekijken op de website van Hunkemöller, inclusief de optie om bij interesse het lingeriesetje of de badmode-item meteen online te bestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.