Eerste Amerikaanse winkels stuwen omzet Primark

Eerste Amerikaanse winkels stuwen omzet Primark

 Associated British Foods, het moederbedrijf van de Ierse modeketen Primark, stelt dat de omzet van Primark in de eerste helft van het boekjaar met vier procent zal stijgen. Voor wisselkoerseffecten zou er een stijging zijn van 7,5 procent.

 

Meer dan miljoen vierkante meter winkeloppervlakte

Primark verwacht dat de vergelijkbare omzet in de eerste helft van het jaar ongeveer gelijk zal blijven met een jaar eerder. In de eerste maanden van het jaar presteerde Primark sterk, maar de warme winter zorgde ervoor dat de prestaties rond Kerstmis beneden de verwachtingen waren.

 

De omzet van de modeketen stijgt voornamelijk dankzij de groeiende winkeloppervlakte van Primark. Zo opende het zes nieuwe winkels in, waardoor het totaal aantal winkels momenteel neerkomt op 299 stuks, goed voor iets meer dan 1 miljoen vierkante meter winkeloppervlakte.

 

In november opende Primark zijn tweede winkel in de Verenigde Staten, in Pennsylvania. Dit kalenderjaar moeten daar nog eens zes Amerikaanse winkels bijkomen. In april zal ook de eerste Italiaanse winkel zijn deuren openen, in Arese nabij Milaan. In de zomer van 2017 moet ook in Firenze een nieuw filiaal openen. Alles samen wil Primark in het huidige financiële jaar 130.000 vierkante meter nieuwe winkeloppervlakte openen.

 

Primark blijft ook verder investeren in de uitbreiding van zijn logistiek netwerk. Zo moet dit jaar het nieuwe distributiecentrum in Roosendaal de deuren openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Back to top