Eerste Amerikaanse winkels stuwen omzet Primark

Eerste Amerikaanse winkels stuwen omzet Primark

 Associated British Foods, het moederbedrijf van de Ierse modeketen Primark, stelt dat de omzet van Primark in de eerste helft van het boekjaar met vier procent zal stijgen. Voor wisselkoerseffecten zou er een stijging zijn van 7,5 procent.

 

Meer dan miljoen vierkante meter winkeloppervlakte

Primark verwacht dat de vergelijkbare omzet in de eerste helft van het jaar ongeveer gelijk zal blijven met een jaar eerder. In de eerste maanden van het jaar presteerde Primark sterk, maar de warme winter zorgde ervoor dat de prestaties rond Kerstmis beneden de verwachtingen waren.

 

De omzet van de modeketen stijgt voornamelijk dankzij de groeiende winkeloppervlakte van Primark. Zo opende het zes nieuwe winkels in, waardoor het totaal aantal winkels momenteel neerkomt op 299 stuks, goed voor iets meer dan 1 miljoen vierkante meter winkeloppervlakte.

 

In november opende Primark zijn tweede winkel in de Verenigde Staten, in Pennsylvania. Dit kalenderjaar moeten daar nog eens zes Amerikaanse winkels bijkomen. In april zal ook de eerste Italiaanse winkel zijn deuren openen, in Arese nabij Milaan. In de zomer van 2017 moet ook in Firenze een nieuw filiaal openen. Alles samen wil Primark in het huidige financiële jaar 130.000 vierkante meter nieuwe winkeloppervlakte openen.

 

Primark blijft ook verder investeren in de uitbreiding van zijn logistiek netwerk. Zo moet dit jaar het nieuwe distributiecentrum in Roosendaal de deuren openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Koffiemaker Miko groeit sterk

20/09/2017

De Turnhoutse koffie- en kunststofgroep Miko is in de eerste helft van het jaar met meer dan 12% gegroeid en is goed op weg om zo voor de eerste keer een jaaromzet van meer dan 200 miljoen euro te halen.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top