Eerste Arket, nieuw concept H&M, geopend in Londen

Eerste Arket, nieuw concept H&M, geopend in Londen
Instagram

Met Arket is vandaag in Londen nog maar eens een nieuw enseigne van de Zweedse modegroep H&M geopend. De primeur van het concept, dat op 17 september ook zijn weg zal vinden naar Brussel, was voor Regent Street.

Minimalisme

Op het eerste zicht lijkt Arket misschien wel het meest Scandinavische merk te worden van H&M. Het nieuwe concept mikt immers niet op collecties die snel worden vernieuwd, maar wel op een aantal basisstukken die indien nodig worden aangepast aan het seizoen, maar heel het jaar door beschikbaar zullen zijn in verschillende kleuren. Arket mikt dus niet op korte trends, maar wel op echte klassiekers. De prijzen zullen in het hogere segment bij H&M vallen.

 

“We hebben zaken gekozen die je echt nodig hebt, maar dan wel daar de beste versie van”, zegt creatief directeur Ulrika Bernhardtz. Naast de eigen kleding zal er ook een klein assortiment te vinden zijn van andere merken, zoals Adidas, Nike en Veja.

 

Die eenvoud is ook terug te vinden in het interieur van de winkel, waar gebruik wordt gemaakt van witte muren en witte kledingrekken en tafels. Voor de vloer werd gekozen voor een eenvoudige en robuuste parketvloer. Klanten worden in de winkel ook niet overspoeld door informatie. Die kunnen ze wel zelf opzoeken op de website van Arket, waar met een code meer informatie over een product te vinden is.

 

Plek waar klant wil zijn

Algemeen directeur Lars Axelsson liet eerder al verstaan dat een winkel van Arket moet aanvoelen als winkelen op een markt. In dat opzicht werd er ook voor gekozen om een koffiebar te openen in de winkel, waar een kleine selectie drankjes en salades kan worden besteld. De vestingen van Arket moet zo een plek worden waar klanten aanwezig willen zijn, in plaats van een winkel waar ze snel komen shoppen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Tesco krijgt groen licht voor "fusie van het jaar" met Booker

15/11/2017

Het zijn spannende tijden voor retail in het Verenigd Koninkrijk: na de opslorping van Nisa door Co-op vergroot ook marktleider Tesco binnenkort zijn marktaandeel dankzij de fusie met groothandel Booker. Tesco heeft voor de deal een monsterbedrag van 4,52 miljard euro over.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Back to top