Eerste Belgische Skechers in Wijnegem Shopping Center

Eerste Belgische Skechers in Wijnegem Shopping Center

Het Amerikaanse schoenenmerk Skechers opent zaterdag zijn allereerste monomerkwinkel in België. De primeur is weggelegd voor het Wijnegem Shopping Center.

Aanbod van 3.000 sportieve schoenen

Het merk richt zich met meer dan 3.000 sportieve schoenen vooral tot mannen vrouwen en kinderen met een actieve levensstijl. In het Wijnegem Shopping Center nemen ze op de eerste verdieping ter hoogte van ingang 3 een verkoopoppervlakte van 187 m² in gebruik. Voor de inrichting hebben de designers zich geïnspireerd op de moderne lofts en industriële winkels. Er werd dus vooral gebruik gemaakt van beton, baksteen, zichtbare metalen balken en lichtaccenten.

 

Voor het Wijnegem Shopping Center is de komst van Skechers een nieuwe reden om te feesten. Recentelijk openden ook Uniqlo en Red Bull Racing Eyewear er een verkooppunt en werd dat van C&A volledig vernieuwd.

 

Skechers heeft zijn hoofdkantoor in Manhattan Beach in Californië. Wereldwijd wordt de collectie verkocht in meer dan 160 landen via 1.340 eigen winkels en duizenden multimerkenwinkels. In België wordt de collectie onder meer aan de man gebracht via Torfs, Brantano en Avance. Het merk, dat voor een globale omzet van zowat drie miljard dollar staat, liet al verstaan een vijftiental eigen winkels te willen openen in de Benelux.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top