Eerste Duitse winkel Caroline Biss geopend | RetailDetail

Eerste Duitse winkel Caroline Biss geopend

Eerste Duitse winkel Caroline Biss geopend

Het Belgische modemerk Caroline Biss heeft zijn eerste Duitse winkel geopend in Düsseldorf. Het is de eerste keer dat het merk een stap zet buiten de Benelux, al is er meteen expansie gepland naar Keulen.

Duits cliënteel tegemoet komen

De nieuwe vestiging van Caroline Biss is te vinden aan de Grabenstrasse in Düsseldorf en heeft een oppervlakte van 200 m². De keuze voor Düsseldorf is geen toevallige: dat is immers de Duitse modestad bij uitstek, met bovendien een sterke winkelkern.

 

“In sommige van onze Belgische en Nederlandse winkels hebben wij al een bescheiden Duits cliënteel: vrouwen die tijdens hun vakantie in bijvoorbeeld Knokke, Antwerpen of Maastricht onze winkels bezoeken. De meesten onder hen mogen we elk seizoen opnieuw verwelkomen, dus hebben we besloten om deze dames letterlijk en figuurlijk tegemoet te komen”, aldus CEO Bart Saelen.

 

Caroline Biss is te vinden in multimerkenwinkels, maar heeft ook een netwerk eigen winkels: vijftien in België, negen in Nederland en twee in Luxemburg. In België ziet het merk geen ruimte meer voor groei, maar in Nederland wil het ook nog een aantal winkels openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.