The Empty Shop keert terug in Antwerpen | RetailDetail

The Empty Shop keert terug in Antwerpen

The Empty Shop keert terug in Antwerpen

Van 9 tot 18 december kan iedereen in Antwerpen weer terecht in The Empty Shop. Die winkel begint als een leeg pand en wordt gevuld met kleding die gedoneerd wordt door klanten. De opbrengsten van de verkoop gaan naar het goede doel.

Eerste werkervaring voor vluchtelingen

The Empty Shop is een initiatief van de Kringwinkel Antwerpen, in samenwerking met het Flanders Fashion Institute, en was vorig jaar ook al een succes in Antwerpen. Het project moet vluchtelingen een eerste werkervaring gunnen en geld opbrengen voor het goede doel: einddoel is een totaalopbrengst van 25.000 euro.

 

“Van alle kledij die elk jaar wordt weggegooid, zou 95% hergebruikt of gerecycleerd kunnen worden. Initiatieven zoals The Empty Shop, die ervoor zorgen dat kwalitatieve kleding niet op de afvalberg belandt, maar 'een tweede leven’ krijgt, kunnen we dus alleen maar toejuichen”, vertelt Jasmien Wijnants van het Flanders Fashion Institute.

 

Naast de kleding die elke dag gedoneerd kan worden, werd er in samenwerking met het Belgische merk Sock You ook een exclusieve sokkencollectie ontwikkeld. De collectie bestaat uit sokkenparen die in principe niet bij elkaar horen en zal enkel te vinden zijn in The Empty Shop.

 

Op 25 november wordt er alvast een eerste ophaalronde georganiseerd. Onder andere Dries Van Noten, Anne Kurris, Essentiel, Café Costume, Wouters & Hendrix Jewelry, Christian Wynants en Eastpak zullen deelnemen aan de actie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.