Esprit komt met nieuwe mannencollectie

Esprit komt met nieuwe mannencollectie

Esprit lanceert dit jaar met The Wardrobe Essentials een nieuwe collectie voor mannen, met prijzen van 29 tot 49 euro. Zo hoopt de kledingketen het aandeel van mannenmode binnen de totale omzet op te drijven.

Prijs en comfort

Momenteel haalt Esprit slechts 12% van zijn omzet uit de verkoop van kleding voor mannen, maar met deze nieuwe collectie moet daar in de toekomst verandering in komen. Ze zal eerst in de eigen winkels getest worden, maar vanaf maart ook beschikbaar zijn voor de groothandelsklanten.

 

De nieuwe collectie bestaat uit denim, polo's, shirts, truien en jassen die het hele jaar door beschikbaar zijn. "Met deze lijn willen we ons niet zozeer op trends, maar meer op aspecten als prijs en comfort richten", zegt logistiek directeur Juan Antonio Chaparro Vazquez.

 

Esprit heeft onlangs ook nog een grote herstructurering doorgevoerd, waarbij een aantal onrendabele winkels werden gesloten. Dat leidde er toe dat de omzet van Esprit in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2016-2017 met 11,8% daalde ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top