Esprit komt met nieuwe mannencollectie

Esprit komt met nieuwe mannencollectie

Esprit lanceert dit jaar met The Wardrobe Essentials een nieuwe collectie voor mannen, met prijzen van 29 tot 49 euro. Zo hoopt de kledingketen het aandeel van mannenmode binnen de totale omzet op te drijven.

Prijs en comfort

Momenteel haalt Esprit slechts 12% van zijn omzet uit de verkoop van kleding voor mannen, maar met deze nieuwe collectie moet daar in de toekomst verandering in komen. Ze zal eerst in de eigen winkels getest worden, maar vanaf maart ook beschikbaar zijn voor de groothandelsklanten.

 

De nieuwe collectie bestaat uit denim, polo's, shirts, truien en jassen die het hele jaar door beschikbaar zijn. "Met deze lijn willen we ons niet zozeer op trends, maar meer op aspecten als prijs en comfort richten", zegt logistiek directeur Juan Antonio Chaparro Vazquez.

 

Esprit heeft onlangs ook nog een grote herstructurering doorgevoerd, waarbij een aantal onrendabele winkels werden gesloten. Dat leidde er toe dat de omzet van Esprit in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2016-2017 met 11,8% daalde ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

E5 Mode rolt concept met personal shopper uit naar alle winkels

25/04/2017

E5 Mode gaat al zijn winkels in België voorzien van het nieuwe concept, waarbij er meer wordt ingezet op beleving en er personal shoppers aanwezig zijn. Dat doet de keten omdat het concept goed aansloeg bij de eerste testtwinkels.

LVMH neemt Dior over

25/04/2017

De Franse luxegroep LVMH heeft een overeenkomst gesloten met modemerk Christian Dior voor de overname van de 26% aandelen die nog niet in handen zijn van de groep. Het legt daarvoor 12,1 miljard euro neer.

Jimmy Choo op zoek naar nieuwe eigenaar

24/04/2017

Schoenenmerk Jimmy Choo heeft zichzelf in de etalage gezet en is op zoek naar een nieuwe eigenaar. Het heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met investeerder JAB, dat 70% van de aandelen in handen heeft.

H&M wil tegen 2030 alle kleding recycleerbaar maken

24/04/2017

Karl-Johan Persson, CEO van de Zweedse modegroep H&M, heeft te kennen gegeven dat alle kleding van de groep tegen 2030 recycleerbaar moet zijn. Dat zei hij op de Global Change Awards, die door de H&M Foundation worden georganiseerd.

FNG neemt Suitcase over

21/04/2017

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Kledingketen Noba vernieuwt winkels

21/04/2017

Modeketen Noba is zijn winkels aan het vernieuwen: de vestiging in het Limburgse Bilzen werd al vernieuwd en dit jaar moet ook de winkel in Zandhoven aangepakt worden. Zo wil de keten een jonger publiek aantrekken.

Back to top