Esprit komt met nieuwe mannencollectie | RetailDetail

Esprit komt met nieuwe mannencollectie

Esprit komt met nieuwe mannencollectie

Esprit lanceert dit jaar met The Wardrobe Essentials een nieuwe collectie voor mannen, met prijzen van 29 tot 49 euro. Zo hoopt de kledingketen het aandeel van mannenmode binnen de totale omzet op te drijven.

Prijs en comfort

Momenteel haalt Esprit slechts 12% van zijn omzet uit de verkoop van kleding voor mannen, maar met deze nieuwe collectie moet daar in de toekomst verandering in komen. Ze zal eerst in de eigen winkels getest worden, maar vanaf maart ook beschikbaar zijn voor de groothandelsklanten.

 

De nieuwe collectie bestaat uit denim, polo's, shirts, truien en jassen die het hele jaar door beschikbaar zijn. "Met deze lijn willen we ons niet zozeer op trends, maar meer op aspecten als prijs en comfort richten", zegt logistiek directeur Juan Antonio Chaparro Vazquez.

 

Esprit heeft onlangs ook nog een grote herstructurering doorgevoerd, waarbij een aantal onrendabele winkels werden gesloten. Dat leidde er toe dat de omzet van Esprit in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2016-2017 met 11,8% daalde ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

Lingerieketen Etam heropent vernieuwde winkels in Doornik en Woluwé

11/04/2018

De Franse lingerieketen Etam heropent deze maand twee winkels die het heeft vernieuwd. De winkels, in de winkelcentra van Woluwé en Doornik, openen op 14 en op 21 april de deuren.