Esprit komt met nieuwe mannencollectie

Esprit komt met nieuwe mannencollectie

Esprit lanceert dit jaar met The Wardrobe Essentials een nieuwe collectie voor mannen, met prijzen van 29 tot 49 euro. Zo hoopt de kledingketen het aandeel van mannenmode binnen de totale omzet op te drijven.

Prijs en comfort

Momenteel haalt Esprit slechts 12% van zijn omzet uit de verkoop van kleding voor mannen, maar met deze nieuwe collectie moet daar in de toekomst verandering in komen. Ze zal eerst in de eigen winkels getest worden, maar vanaf maart ook beschikbaar zijn voor de groothandelsklanten.

 

De nieuwe collectie bestaat uit denim, polo's, shirts, truien en jassen die het hele jaar door beschikbaar zijn. "Met deze lijn willen we ons niet zozeer op trends, maar meer op aspecten als prijs en comfort richten", zegt logistiek directeur Juan Antonio Chaparro Vazquez.

 

Esprit heeft onlangs ook nog een grote herstructurering doorgevoerd, waarbij een aantal onrendabele winkels werden gesloten. Dat leidde er toe dat de omzet van Esprit in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2016-2017 met 11,8% daalde ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Esprit gaat samenwerking aan met juwelenmaker Versteegh

22/03/2017

Modeketen Esprit heeft een nieuwe samenwerking afgesloten met de Nederlandse juwelenmaker Versteegh, die verschillende accessoires zal leveren voor de winkels van Esprit. De samenwerking gaat van start op 1 juli van dit jaar.

Sterke groei voor Nike in Azië

22/03/2017

In het derde kwartaal van zijn boekjaar heeft het Amerikaanse sportmerk Nike een sterke groei gehaald in Azië. Over de hele lijn was er sprake van een groei van 5%, al voldeed het bedrijf niet helemaal aan de verwachtingen van analisten.

Stabiele resultaten voor Italiaanse groep achter Diesel

21/03/2017

De Italiaanse modegroep OTB, moederbedrijf van merken als Diesel, Viktor&Rolf en Maison Margiela, heeft in 2016 gelijkaardige resultaten neergezet als in 2015. Vlaggenschip Diesel deed het minder goed, maar de premiummerken compenseerden.

Van de Velde focust met nieuwe manager op Nederlandse webshop

21/03/2017

Martine Baarschers gaat aan de slag als de nieuwe e-commercemanager voor de Nederlandse en Duitse markt bij de Oost-Vlaamse lingerieproducent Van de Velde. Baarschers heeft al heel wat ervaring in die functie bij andere modebedrijven.

Reorganisatie bij McGregor en Gaastra in België

20/03/2017

De winkelketens McGregor en Gaastra hebben van de rechtbank goedkeuring gekregen voor een gerechtelijke reorganisatie. Die moet ervoor zorgen dat er meer ademruimte komt voor een doorstart, maar heeft geen invloed op de groothandelsactiviteiten.

Reclame Sainsbury’s volgt het weer

20/03/2017

De Britse keten Sainsbury’s heeft een reclamecampagne gelanceerd, waarbij de beelden worden aangepast naargelang het weer. Voorbijgangers zullen zo steeds reclame te zien krijgen voor kleding die past bij het weer op dat moment.

Back to top