Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren

Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren

Modeketen Esprit heeft besloten om niet meer te leveren aan online shoppers die vrijwel al hun bestellingen gratis retourneren. Klanten die 90 procent van hun artikelen retourneren, zullen geband worden.

Waarschuwing

Klanten waarvan het retourpercentage in de buurt van 90 procent komt, die krijgen een mail toegestuurd met de melding dat ze dreigen uit de boot te vallen als het aantal retouren nog verder oploopt. Dat staat te lezen in de nieuwste Consumentengids van de Consumentenbond. Dat percentage wordt berekend op basis van de laatste 16 bestellingen in de voorbije twee jaar. Esprit zegt dat het klanten steeds op voorhand zal waarschuwen en dat het bijzonder weinig voorkomt dat er klanten geband worden.

 

H&M en Zalando laten weten dat ze geen plannen hebben om hetzelfde systeem in te voeren. Zalando heeft zelfs een groot deel van zijn succes gebaseerd op het feit dat klanten hun producten gratis kunnen terugsturen en volgens hen is het de taak van de handelaar om het retourpercentage te doen dalen door een assortiment van goede kwaliteit aan te bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Back to top