Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren | RetailDetail

Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren

Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren

Modeketen Esprit heeft besloten om niet meer te leveren aan online shoppers die vrijwel al hun bestellingen gratis retourneren. Klanten die 90 procent van hun artikelen retourneren, zullen geband worden.

Waarschuwing

Klanten waarvan het retourpercentage in de buurt van 90 procent komt, die krijgen een mail toegestuurd met de melding dat ze dreigen uit de boot te vallen als het aantal retouren nog verder oploopt. Dat staat te lezen in de nieuwste Consumentengids van de Consumentenbond. Dat percentage wordt berekend op basis van de laatste 16 bestellingen in de voorbije twee jaar. Esprit zegt dat het klanten steeds op voorhand zal waarschuwen en dat het bijzonder weinig voorkomt dat er klanten geband worden.

 

H&M en Zalando laten weten dat ze geen plannen hebben om hetzelfde systeem in te voeren. Zalando heeft zelfs een groot deel van zijn succes gebaseerd op het feit dat klanten hun producten gratis kunnen terugsturen en volgens hen is het de taak van de handelaar om het retourpercentage te doen dalen door een assortiment van goede kwaliteit aan te bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.