Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren | RetailDetail

Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren

Esprit levert niet meer aan klanten die alles retourneren

Modeketen Esprit heeft besloten om niet meer te leveren aan online shoppers die vrijwel al hun bestellingen gratis retourneren. Klanten die 90 procent van hun artikelen retourneren, zullen geband worden.

Waarschuwing

Klanten waarvan het retourpercentage in de buurt van 90 procent komt, die krijgen een mail toegestuurd met de melding dat ze dreigen uit de boot te vallen als het aantal retouren nog verder oploopt. Dat staat te lezen in de nieuwste Consumentengids van de Consumentenbond. Dat percentage wordt berekend op basis van de laatste 16 bestellingen in de voorbije twee jaar. Esprit zegt dat het klanten steeds op voorhand zal waarschuwen en dat het bijzonder weinig voorkomt dat er klanten geband worden.

 

H&M en Zalando laten weten dat ze geen plannen hebben om hetzelfde systeem in te voeren. Zalando heeft zelfs een groot deel van zijn succes gebaseerd op het feit dat klanten hun producten gratis kunnen terugsturen en volgens hen is het de taak van de handelaar om het retourpercentage te doen dalen door een assortiment van goede kwaliteit aan te bieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Back to top