Essentiel betreedt de Duitse markt

Essentiel betreedt de Duitse markt

Essentiel betreedt de Duitse markt

Het Belgische modemerk Essentiel zet zijn Europese expansie verder. Vanaf december gaat ook Duitsland voor de bijl, met een eerste eigen winkel in Keulen. Volgend jaar komen daar nog meer winkels en een Duitse webwinkel bij.

Sterke expansie

Het verhaal achter modelabel Essentiel (Antwerp) lijkt wel een sprookje: in 1999 kwamen ontwerpers Esfan Eghtessadi en Inga Onsea nog met een eenvoudige t-shirt-collectie voor de dag; achttien jaar later brengt het Belgische duo zijn prêt-à-portercollectie tot in Dubai aan de man (en vrouw). Vanuit thuisstad Antwerpen breidde Essentiel eerst in eigen land uit en verovert het label nu ook de internationale modemarkt.

 

Na onder meer Frankrijk, Spanje, Zuid-Korea en Zwitserland is het nu de beurt aan buurland Duitsland om kennis te maken met de ready-to-wearcollecties van Essentiel. Op 15 december opent het kledingmerk een eerste eigen winkel in Keulen, en daar volgen het komende jaar nog meer winkels op in Berlijn, Düsseldorf, Hamburg en München. Ook lanceert Essentiel een Duitse webwinkel om de online verkoop in het land te stimuleren.

 

Wereldwijd telt Essentiel vandaag 42 eigen winkels. Via meer dan achthonderd multimerkenwinkels is het modelabel bovendien vertegenwoordigd in veertig landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Webboetiek CarréCouture zoekt doorstart na faillissement

28/05/2018

De Belgische luxewebshop CarréCouture is na amper een jaar failliet. De familie Van Gansewinkel, bekend van het afvalbedrijf en mede-eigenaar, gaat toch voor een doorstart.

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.