Euretco lanceert The Athlete’s Foot in België | RetailDetail

Euretco lanceert The Athlete’s Foot in België

Euretco lanceert The Athlete’s Foot in België

De internationale sneakerketen The Athlete’s Foot komt met hoge ambities naar België. Euretco lanceert het concept als masterfranchisenemer en is volop in gesprek met kandidaat-ondernemers. 

Topcollecties gegarandeerd

Sneakers hebben de laatste jaren internationaal een grote groei doorgemaakt en die trend heeft zich ook in België doorgezet. Met The Athlete’s Foot krijgt het land er nu een nieuw sneakerconcept bij, gekoppeld aan modieuze sportkleding en accessoires. “Ik geloof sterk in het potentieel”, zegt Peter Linskens, die als algemeen directeur de Belgische activiteiten voor The Athlete’s Foot leidt. Vanuit zijn jarenlange ervaring bij Unlimited Sports Group kent hij de markt door en door. 

 

“Dit concept heeft zijn plaats in België. Franchising is in deze markt nog onontgonnen. Er is nood aan een modieuze retailer met een nationale dekking, die naast sneakers ook sportmode brengt. In België heeft geen enkele sneakerretailer momenteel een nationale dekking. Daardoor kunnen merken hun concepten en campagnes niet landelijk uitrollen. Zij zijn vragende partij.”

 

Het sterke concept van The Athlete’s Foot is een garantie voor zowel kandidaat-ondernemers als voor eigenaars van winkelpanden, zegt Euretco, dat van zijn kant is een ervaren franchisespeler die ondernemers de nodige ondersteuning biedt. “Als individuen winkels opstarten is niet evident. Vaak krijg je als zelfstandige ondernemer bepaalde merken of collecties niet. Met The Athlete’s Foot zien ondernemers zich verzekerd van topcollecties”, garandeert Linskens.

 

Consumenten kunnen bij The Athlete’s Foot onder meer terecht voor sneakers van Nike, Adidas, Asics, Reebok, Puma, New Balance, Vans en Converse en voor sportmodekleding en bijhorende accessoires. Verder rolt de retailer een duidelijke ‘football culture’-benadering internationaal uit.  Het gaat om een gericht aantal voetbal-fashionitems, zoals de Neymar-collectie van Nike. “We streven naar het beste aanbod in sneakers in combinatie met onderscheidend vermogen op textiel en accessoires.”

 

Ambitie: 30 winkels

The Athlete’s Foot ambieert winkels met een netto verkoopoppervlakte vanaf 125 m², zowel in stadscentra als in overdekte winkelcntra. Kandidaat-ondernemers zullen over enig startkapitaal moeten beschikken: “We kiezen voor ondernemers met een passie voor sneakers en sportmode en met enige retail- of managementervaring: mensen die in staat zijn om met ons mee te groeien en meerdere filialen te openen.” 

 

Met welke doelstellingen komt The Athlete’s Foot naar België? “Op vijf jaar tijd willen we een nationale dekking bereiken, op termijn willen we naar dertig winkels in België. In Nederland hebben we momenteel al 56 verkooppunten. Daar bouwde The Athlete’s Foot verder op de overgenomen winkels van Coach en is de omzetting naar het nieuwe winkelconcept volop aan de gang. In België beginnen we van een blanco blad. Er komt ook een Belgische webshop, die klanten zal beleveren vanuit de winkels.”

 

Stevige organisatie

The Athlete’s Foot werd begin jaren 1970 opgericht in de Verenigde Staten en is sinds 2012 onderdeel van het in Zwitserland gevestigde Intersport International Corporation (IIC). De ambitieuze keten is in 26 landen actief met meer dan 400 winkels en wil tegen 2020 wereldwijd duizend winkels hebben. De ontwikkeling van The Athlete’s Foot op de Belgische markt sluit dus naadloos aan bij de internationale groeiambities. 

 

Retailserviceorganisatie Euretco heeft de rechten verworven voor de Belgische markt. Euretco werkt in Nederland al samen met 1.900 ondernemers die samen 2.750 winkels vertegenwoordigen in de sectoren mode, sport, doe-het-zelf, wonen en media, onder formules als Intersport, Runnersworld, The Athlete’s Foot, Libris, Blz, Hubo, Multimate, Decorette, Vivante, Binnen, Slaapkenner en Topform.  Euretco is onderdeel van de EK/Servicegroup, een Europese coöperatie met 2.100 zelfstandige retailers in de branches woonaccessoires, speelgoed, luxe huishoudelijke artikelen, witgoed en kantoorartikelen.

 

 

Voor meer informatie: Peter Linskens, General Manager The Athlete’s Foot Belgie, 0473 182 013 of p.linskens [at] euretco.com

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top