Euretco lanceert The Athlete’s Foot in België

Euretco lanceert The Athlete’s Foot in België

De internationale sneakerketen The Athlete’s Foot komt met hoge ambities naar België. Euretco lanceert het concept als masterfranchisenemer en is volop in gesprek met kandidaat-ondernemers. 

Topcollecties gegarandeerd

Sneakers hebben de laatste jaren internationaal een grote groei doorgemaakt en die trend heeft zich ook in België doorgezet. Met The Athlete’s Foot krijgt het land er nu een nieuw sneakerconcept bij, gekoppeld aan modieuze sportkleding en accessoires. “Ik geloof sterk in het potentieel”, zegt Peter Linskens, die als algemeen directeur de Belgische activiteiten voor The Athlete’s Foot leidt. Vanuit zijn jarenlange ervaring bij Unlimited Sports Group kent hij de markt door en door. 

 

“Dit concept heeft zijn plaats in België. Franchising is in deze markt nog onontgonnen. Er is nood aan een modieuze retailer met een nationale dekking, die naast sneakers ook sportmode brengt. In België heeft geen enkele sneakerretailer momenteel een nationale dekking. Daardoor kunnen merken hun concepten en campagnes niet landelijk uitrollen. Zij zijn vragende partij.”

 

Het sterke concept van The Athlete’s Foot is een garantie voor zowel kandidaat-ondernemers als voor eigenaars van winkelpanden, zegt Euretco, dat van zijn kant is een ervaren franchisespeler die ondernemers de nodige ondersteuning biedt. “Als individuen winkels opstarten is niet evident. Vaak krijg je als zelfstandige ondernemer bepaalde merken of collecties niet. Met The Athlete’s Foot zien ondernemers zich verzekerd van topcollecties”, garandeert Linskens.

 

Consumenten kunnen bij The Athlete’s Foot onder meer terecht voor sneakers van Nike, Adidas, Asics, Reebok, Puma, New Balance, Vans en Converse en voor sportmodekleding en bijhorende accessoires. Verder rolt de retailer een duidelijke ‘football culture’-benadering internationaal uit.  Het gaat om een gericht aantal voetbal-fashionitems, zoals de Neymar-collectie van Nike. “We streven naar het beste aanbod in sneakers in combinatie met onderscheidend vermogen op textiel en accessoires.”

 

Ambitie: 30 winkels

The Athlete’s Foot ambieert winkels met een netto verkoopoppervlakte vanaf 125 m², zowel in stadscentra als in overdekte winkelcntra. Kandidaat-ondernemers zullen over enig startkapitaal moeten beschikken: “We kiezen voor ondernemers met een passie voor sneakers en sportmode en met enige retail- of managementervaring: mensen die in staat zijn om met ons mee te groeien en meerdere filialen te openen.” 

 

Met welke doelstellingen komt The Athlete’s Foot naar België? “Op vijf jaar tijd willen we een nationale dekking bereiken, op termijn willen we naar dertig winkels in België. In Nederland hebben we momenteel al 56 verkooppunten. Daar bouwde The Athlete’s Foot verder op de overgenomen winkels van Coach en is de omzetting naar het nieuwe winkelconcept volop aan de gang. In België beginnen we van een blanco blad. Er komt ook een Belgische webshop, die klanten zal beleveren vanuit de winkels.”

 

Stevige organisatie

The Athlete’s Foot werd begin jaren 1970 opgericht in de Verenigde Staten en is sinds 2012 onderdeel van het in Zwitserland gevestigde Intersport International Corporation (IIC). De ambitieuze keten is in 26 landen actief met meer dan 400 winkels en wil tegen 2020 wereldwijd duizend winkels hebben. De ontwikkeling van The Athlete’s Foot op de Belgische markt sluit dus naadloos aan bij de internationale groeiambities. 

 

Retailserviceorganisatie Euretco heeft de rechten verworven voor de Belgische markt. Euretco werkt in Nederland al samen met 1.900 ondernemers die samen 2.750 winkels vertegenwoordigen in de sectoren mode, sport, doe-het-zelf, wonen en media, onder formules als Intersport, Runnersworld, The Athlete’s Foot, Libris, Blz, Hubo, Multimate, Decorette, Vivante, Binnen, Slaapkenner en Topform.  Euretco is onderdeel van de EK/Servicegroup, een Europese coöperatie met 2.100 zelfstandige retailers in de branches woonaccessoires, speelgoed, luxe huishoudelijke artikelen, witgoed en kantoorartikelen.

 

 

Voor meer informatie: Peter Linskens, General Manager The Athlete’s Foot Belgie, 0473 182 013 of p.linskens [at] euretco.com

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Back to top