Euro Shoe Group heeft grote expansieplannen

Euro Shoe Group heeft grote expansieplannen

Euro Shoe Group heeft grote expansieplannen

Euro Shoe Group, het moederbedrijf van ketens als Bristol, Shoe Discount en Avance, wil de komende jaren fors uitbreiden in België en Nederland. Momenteel heeft het bedrijf al meer dan 300 winkels in de Benelux.

Volgende week meer nieuws

De komende jaren moeten er daar een pak bijkomen. Zo wil het onder andere in Nederland alvast tientallen nieuwe vestigingen openen van Bristol. Ook in België zal er werk gemaakt worden van expansie. Hoeveel winkels er exact op de planning staan, is nog niet bekend. "Maar het gaat om een interessant aantal, zeker tientallen", aldus de woordvoerster van het retailbedrijf aan RTL Z.

 

Volgende week zal de Euro Shoe Group zijn plannen volledig uit de doeken doen. De expansieplannen zijn alvast opvallend, want de rest van de markt heeft het al jaren moeilijk. Zo gingen er al verschillende ketens failliet, zoals Schoenenreus, Scapino en Dolcis. De Macintosh Retail Group, het moederbedrijf van die twee laatste, werd op een bepaald moment trouwens bijna gered door de Euro Shoe Group, maar die fusie kwam er uiteindelijk niet door, waarna Macintosh de boeken moest neerleggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.