Europees hoofdkantoor Under Armour komt in Amsterdam

Europees hoofdkantoor Under Armour komt in Amsterdam

Het Amerikaanse sportmerk Under Armour gaat een nieuw Europees hoofdkantoor openen in The Olympic 1962, één van de twee Citroëngebouwen aan het Stadionplein in Amsterdam.

Ook winkels en horeca

Het andere gebouw, The Olympic 1931, zal in gebruik genomen worden door Volkswagen- en Audi-importeur Pon. Daarnaast komen er ook honderd appartementen, een hotel en ruimte voor winkels en horeca op de site. Vastgoedbelegger en eigenaar Bouwinvest wil dat de renovatie eind 2017 volledig af is en hoopt dat de site vanaf dan bekend zal staan als The Olympic Amsterdam.

 

"Nu denkt iedereen bij het Stadionplein nog aan een oud parkeerplein met twee Febo's, maar dit stuk stad wordt echt sterk verbeterd," zegt Bas Jochims van Bouwinvest aan Het Parool. "Het wordt een heel nieuw gebied."

 

Under Armour werd in 1996 opgericht door de toen slechts 23-jarige Kevin Plank en is voornamelijk bekend van zijn kleding, die tijdens het sporten droog en koel moet blijven. Hij was met dat idee een voorloper in de industrie en zou navolging krijgen van grote merken als Nike, Adidas en Reebok.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top