Europees hoofdkantoor Under Armour komt in Amsterdam | RetailDetail

Europees hoofdkantoor Under Armour komt in Amsterdam

Europees hoofdkantoor Under Armour komt in Amsterdam

Het Amerikaanse sportmerk Under Armour gaat een nieuw Europees hoofdkantoor openen in The Olympic 1962, één van de twee Citroëngebouwen aan het Stadionplein in Amsterdam.

Ook winkels en horeca

Het andere gebouw, The Olympic 1931, zal in gebruik genomen worden door Volkswagen- en Audi-importeur Pon. Daarnaast komen er ook honderd appartementen, een hotel en ruimte voor winkels en horeca op de site. Vastgoedbelegger en eigenaar Bouwinvest wil dat de renovatie eind 2017 volledig af is en hoopt dat de site vanaf dan bekend zal staan als The Olympic Amsterdam.

 

"Nu denkt iedereen bij het Stadionplein nog aan een oud parkeerplein met twee Febo's, maar dit stuk stad wordt echt sterk verbeterd," zegt Bas Jochims van Bouwinvest aan Het Parool. "Het wordt een heel nieuw gebied."

 

Under Armour werd in 1996 opgericht door de toen slechts 23-jarige Kevin Plank en is voornamelijk bekend van zijn kleding, die tijdens het sporten droog en koel moet blijven. Hij was met dat idee een voorloper in de industrie en zou navolging krijgen van grote merken als Nike, Adidas en Reebok.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.