Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO | RetailDetail

Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO

Falke Group stelt Martin Winkler aan als nieuwe CEO
Shutterstock

De Falke Group heeft bekend gemaakt dat Martin Winkler de nieuwe CEO van het bedrijf wordt. Hij vervangt in die functie Uwe Bergheim, die heeft besloten om op pensioen te gaan. Falke Group is bekend van het beenmodemerk Falke.

Technologische kennis

Martin Winkler was voordien aan de slag als COO bij LG Electronics en in verschillende posities bij de Sony Group. Met zijn overstap naar de Falke Group komt hij dus terecht in een volledig andere sector.

 

“Ik ben verheugd dat ik de toekomst van zo’n bekend en succesvol bedrijf als Falke mag helpen vormen. Ik zie er naar uit om het bedrijf en de merken Falke en Burlington verder te ontwikkelen", aldus Winkler in een reactie op zijn aanstelling.

 

“Meneer Winkler heeft zich bewezen als een expert in marketing en sales. Zijn kennis op het gebied van de innovatieve consumer electronics, IT- en mobiele markt zijn vereisten die nodig zijn om het bedrijf te ontwikkelen op het complexe gebied van digitalisatie", stellen Franz-Peter en Paul Falke.

 

De Falke Group beschikt met Falke en Burlington over twee merken. Falke heeft in Nederland eigen winkels in Amsterdam en Maastricht, en is online te vinden in België en Nederland. Burlington is de Lage Landen enkel online en bij een aantal retailers te vinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.