Fashionchick nu ook actief in België

Fashionchick nu ook actief in België

Fashionchick, een bekend online modeportaal uit Nederland, heeft nu ook een Belgische versie. Ervaring in Nederland leert dat de site vooral hogeropgeleide vrouwen tussen de 20 en 50 jaar aantrekt.

Populair op sociale media

In Nederland trekt Fashionchick maandelijks al meer dan 1 miljoen unieke bezoekers, goed voor 9 miljoen bezochte pagina’s. Op Twitter heeft de site 18.700 volgers, op Facebook meer dan 132.000 vrienden en op Instagram 24.000 volgers.

 

De website biedt dagelijks inspiratie met nieuws over mode, accessoires en lichaamsverzorging. Alle besproken producten zijn bovendien meteen online te koop bij één van de webshops die een stek op het portaal hebben verworven.

 

Fashionchick startte in 2008 in Nederland, maar vanaf 2011 ging de site de internationale toer op. Er kwamen aangepaste versies voor Duitsland, Frankrijk en Engeland. Nu volgen ook Oostenrijk en België. Dit betekent overigens concreet dat er voortaan een aparte Belgische redactie is.

 

Belangstelling uit België

Oprichter Ellen Snijder laat verstaan vertrouwen te hebben in de Belgische versie, gezien een aanzienlijk deel van de bezoekers aan de Nederlandse site nu al uit België komt. Bovendien vroegen de Belgische bezoekers geregeld of er niet meer links naar Belgische winkelsites gelegd konden worden.

 

De internationalisering van Fashionchick viel samen met de instap van Sanoma in het aandeelhouderschap. Sinds 2013 is het portaal volledig in Finse handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top