Fashionchick nu ook actief in België

Fashionchick nu ook actief in België

Fashionchick, een bekend online modeportaal uit Nederland, heeft nu ook een Belgische versie. Ervaring in Nederland leert dat de site vooral hogeropgeleide vrouwen tussen de 20 en 50 jaar aantrekt.

Populair op sociale media

In Nederland trekt Fashionchick maandelijks al meer dan 1 miljoen unieke bezoekers, goed voor 9 miljoen bezochte pagina’s. Op Twitter heeft de site 18.700 volgers, op Facebook meer dan 132.000 vrienden en op Instagram 24.000 volgers.

 

De website biedt dagelijks inspiratie met nieuws over mode, accessoires en lichaamsverzorging. Alle besproken producten zijn bovendien meteen online te koop bij één van de webshops die een stek op het portaal hebben verworven.

 

Fashionchick startte in 2008 in Nederland, maar vanaf 2011 ging de site de internationale toer op. Er kwamen aangepaste versies voor Duitsland, Frankrijk en Engeland. Nu volgen ook Oostenrijk en België. Dit betekent overigens concreet dat er voortaan een aparte Belgische redactie is.

 

Belangstelling uit België

Oprichter Ellen Snijder laat verstaan vertrouwen te hebben in de Belgische versie, gezien een aanzienlijk deel van de bezoekers aan de Nederlandse site nu al uit België komt. Bovendien vroegen de Belgische bezoekers geregeld of er niet meer links naar Belgische winkelsites gelegd konden worden.

 

De internationalisering van Fashionchick viel samen met de instap van Sanoma in het aandeelhouderschap. Sinds 2013 is het portaal volledig in Finse handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top