Fashionchick nu ook actief in België | RetailDetail

Fashionchick nu ook actief in België

Fashionchick nu ook actief in België

Fashionchick, een bekend online modeportaal uit Nederland, heeft nu ook een Belgische versie. Ervaring in Nederland leert dat de site vooral hogeropgeleide vrouwen tussen de 20 en 50 jaar aantrekt.

Populair op sociale media

In Nederland trekt Fashionchick maandelijks al meer dan 1 miljoen unieke bezoekers, goed voor 9 miljoen bezochte pagina’s. Op Twitter heeft de site 18.700 volgers, op Facebook meer dan 132.000 vrienden en op Instagram 24.000 volgers.

 

De website biedt dagelijks inspiratie met nieuws over mode, accessoires en lichaamsverzorging. Alle besproken producten zijn bovendien meteen online te koop bij één van de webshops die een stek op het portaal hebben verworven.

 

Fashionchick startte in 2008 in Nederland, maar vanaf 2011 ging de site de internationale toer op. Er kwamen aangepaste versies voor Duitsland, Frankrijk en Engeland. Nu volgen ook Oostenrijk en België. Dit betekent overigens concreet dat er voortaan een aparte Belgische redactie is.

 

Belangstelling uit België

Oprichter Ellen Snijder laat verstaan vertrouwen te hebben in de Belgische versie, gezien een aanzienlijk deel van de bezoekers aan de Nederlandse site nu al uit België komt. Bovendien vroegen de Belgische bezoekers geregeld of er niet meer links naar Belgische winkelsites gelegd konden worden.

 

De internationalisering van Fashionchick viel samen met de instap van Sanoma in het aandeelhouderschap. Sinds 2013 is het portaal volledig in Finse handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.