Fendi opent winkel in Amsterdam | RetailDetail

Fendi opent winkel in Amsterdam

Fendi opent winkel in Amsterdam
Shutterstock

Het Italiaanse luxemerk Fendi gaat een eerste winkel openen in Nederland. De winkel opent midden dit jaar de deuren in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Fendi is vooral bekend vanwege zijn handtassen.

 

Twee verdiepingen

De nieuwe winkel krijgt een oppervlakte van 230 m², verdeeld over twee verdiepingen. Het interieur wordt ontworpen door het Milanese interieur designbureau Dimore Studio, maakt vastgoedbedrijf B&0 Retail bekend. De keuze voor de P.C. Hooftstraat is geen toeval, aangezien daar al heel wat luxemerken te vinden zijn.

 

Fendi werd in 1925 opgericht en is tegenwoordig vrijwel volledig in handen van de luxegroep LVMH, het moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton. Een klein deel van de aandelen zit nog bij de oprichtersfamilie.

 

Wereldwijd heeft Fendi meer dan 200 eigen boetieks en is het te vinden in allerhande verkooppunten, zoals Bijenkorf in Nederland. Het modemerk verkoopt allerhande producten, maar is vooral bekend van de collectie handtassen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.