Fikse winstdaling voor Van de Velde

Fikse winstdaling voor Van de Velde

De Belgische lingerieproducent Van de Velde heeft een moeilijk jaar achter de rug. Omwille van slechte prestaties in de Verenigde Staten daalde de omzet van het bedrijf en bovendien kreeg ook de winst een stevige tik.

Aanhoudende problemen Verenigde Staten

Eerder publiceerde Van de Velde al een omzetdaling van 1,1% naar 206,6 miljoen euro, de eerste in negentien jaar. Die daling werd veroorzaakt door de tegenvallende verkopen in de Verenigde Staten, waar dochterketen Rigby & Peller een vijfde minder verkocht. Daarnaast kreeg het lingeriebedrijf op de Britse markt, waar het wel sterk presteerde, te maken met het zwakke pond. Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet dan ook stabiel gebleven zijn.

 

Die mindere omzetcijfers blijken nu ook hun weerslag te hebben op de winstcijfers van Van de Velde: de bedrijfswinst daalde met 0,1% naar 53,6 miljoen euro, maar de nettowinst kreeg een tik van 18% naar 33,6 miljoen euro. Dat is het gevolg van grotere verliezen bij de Chinese joint venture Private Shop en een kleinere winstbijdrage van de Hongkongse textielproducent Top Form.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Back to top