Fikse winstdaling voor Van de Velde | RetailDetail

Fikse winstdaling voor Van de Velde

Fikse winstdaling voor Van de Velde

De Belgische lingerieproducent Van de Velde heeft een moeilijk jaar achter de rug. Omwille van slechte prestaties in de Verenigde Staten daalde de omzet van het bedrijf en bovendien kreeg ook de winst een stevige tik.

Aanhoudende problemen Verenigde Staten

Eerder publiceerde Van de Velde al een omzetdaling van 1,1% naar 206,6 miljoen euro, de eerste in negentien jaar. Die daling werd veroorzaakt door de tegenvallende verkopen in de Verenigde Staten, waar dochterketen Rigby & Peller een vijfde minder verkocht. Daarnaast kreeg het lingeriebedrijf op de Britse markt, waar het wel sterk presteerde, te maken met het zwakke pond. Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet dan ook stabiel gebleven zijn.

 

Die mindere omzetcijfers blijken nu ook hun weerslag te hebben op de winstcijfers van Van de Velde: de bedrijfswinst daalde met 0,1% naar 53,6 miljoen euro, maar de nettowinst kreeg een tik van 18% naar 33,6 miljoen euro. Dat is het gevolg van grotere verliezen bij de Chinese joint venture Private Shop en een kleinere winstbijdrage van de Hongkongse textielproducent Top Form.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Back to top