Fikse winstdaling voor Van de Velde | RetailDetail

Fikse winstdaling voor Van de Velde

Fikse winstdaling voor Van de Velde

De Belgische lingerieproducent Van de Velde heeft een moeilijk jaar achter de rug. Omwille van slechte prestaties in de Verenigde Staten daalde de omzet van het bedrijf en bovendien kreeg ook de winst een stevige tik.

Aanhoudende problemen Verenigde Staten

Eerder publiceerde Van de Velde al een omzetdaling van 1,1% naar 206,6 miljoen euro, de eerste in negentien jaar. Die daling werd veroorzaakt door de tegenvallende verkopen in de Verenigde Staten, waar dochterketen Rigby & Peller een vijfde minder verkocht. Daarnaast kreeg het lingeriebedrijf op de Britse markt, waar het wel sterk presteerde, te maken met het zwakke pond. Zonder wisselkoerseffecten zou de omzet dan ook stabiel gebleven zijn.

 

Die mindere omzetcijfers blijken nu ook hun weerslag te hebben op de winstcijfers van Van de Velde: de bedrijfswinst daalde met 0,1% naar 53,6 miljoen euro, maar de nettowinst kreeg een tik van 18% naar 33,6 miljoen euro. Dat is het gevolg van grotere verliezen bij de Chinese joint venture Private Shop en een kleinere winstbijdrage van de Hongkongse textielproducent Top Form.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.