Flagshipstore Calvin Klein krijgt fluorescerend nieuw design | RetailDetail

Flagshipstore Calvin Klein krijgt fluorescerend nieuw design

Flagshipstore Calvin Klein krijgt fluorescerend nieuw design
Calvin Klein

De flagshipstore van Calvin Klein in New York heeft een nieuw interieur gekregen, waarbij vooral de bijna fluorescerende gele kleur die overal te vinden is, in het oog springt.

Ommekeer voor het merk

Calvin Klein is al sinds 1995 op Madison Avenue in Manhattan te vinden, maar dit weekend kreeg de winkel een volledig nieuw design, dat door creatief directeur Raf Simons werd ontwikkeld in samenwerking met artiest Sterling Ruby. In dat nieuwe design werden alle muren en de plafonds in een opvallende gele kleur geschilderd, waardoor de winkel bijna fluorescerend te noemen is. Zelfs de stellingen die dienstdoen als kledingrekken werden volledig geel geschilderd. Een aantal elementen in het interieur zijn dan weer stukken van Sterling Ruby.

 

Het interieur is een volledige ommekeer ten opzichte van het vorige interieur, dat eerder klinisch was, en dat is ook exact de bedoeling: de flagshipstore moet aantonen dat Calvin Klein een nieuw tijdperk is begonnen. “Ik neem de Calvin Klein flagshipstore van minimaal naar maximaal: mijn design moet gezien worden als een ijkpunt om de toekomst van het merk te vieren. Ik wilde dat de winkel gloeide van binnenuit, om zo een nieuwe dag voor Calvin Klein aan te tonen”, laat Sterling Ruby verstaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Back to top