Flagshipstore Calvin Klein krijgt fluorescerend nieuw design

Flagshipstore Calvin Klein krijgt fluorescerend nieuw design
Calvin Klein

De flagshipstore van Calvin Klein in New York heeft een nieuw interieur gekregen, waarbij vooral de bijna fluorescerende gele kleur die overal te vinden is, in het oog springt.

Ommekeer voor het merk

Calvin Klein is al sinds 1995 op Madison Avenue in Manhattan te vinden, maar dit weekend kreeg de winkel een volledig nieuw design, dat door creatief directeur Raf Simons werd ontwikkeld in samenwerking met artiest Sterling Ruby. In dat nieuwe design werden alle muren en de plafonds in een opvallende gele kleur geschilderd, waardoor de winkel bijna fluorescerend te noemen is. Zelfs de stellingen die dienstdoen als kledingrekken werden volledig geel geschilderd. Een aantal elementen in het interieur zijn dan weer stukken van Sterling Ruby.

 

Het interieur is een volledige ommekeer ten opzichte van het vorige interieur, dat eerder klinisch was, en dat is ook exact de bedoeling: de flagshipstore moet aantonen dat Calvin Klein een nieuw tijdperk is begonnen. “Ik neem de Calvin Klein flagshipstore van minimaal naar maximaal: mijn design moet gezien worden als een ijkpunt om de toekomst van het merk te vieren. Ik wilde dat de winkel gloeide van binnenuit, om zo een nieuwe dag voor Calvin Klein aan te tonen”, laat Sterling Ruby verstaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Back to top