Flagshipstore Calvin Klein krijgt fluorescerend nieuw design

Flagshipstore Calvin Klein krijgt fluorescerend nieuw design
Calvin Klein

De flagshipstore van Calvin Klein in New York heeft een nieuw interieur gekregen, waarbij vooral de bijna fluorescerende gele kleur die overal te vinden is, in het oog springt.

Ommekeer voor het merk

Calvin Klein is al sinds 1995 op Madison Avenue in Manhattan te vinden, maar dit weekend kreeg de winkel een volledig nieuw design, dat door creatief directeur Raf Simons werd ontwikkeld in samenwerking met artiest Sterling Ruby. In dat nieuwe design werden alle muren en de plafonds in een opvallende gele kleur geschilderd, waardoor de winkel bijna fluorescerend te noemen is. Zelfs de stellingen die dienstdoen als kledingrekken werden volledig geel geschilderd. Een aantal elementen in het interieur zijn dan weer stukken van Sterling Ruby.

 

Het interieur is een volledige ommekeer ten opzichte van het vorige interieur, dat eerder klinisch was, en dat is ook exact de bedoeling: de flagshipstore moet aantonen dat Calvin Klein een nieuw tijdperk is begonnen. “Ik neem de Calvin Klein flagshipstore van minimaal naar maximaal: mijn design moet gezien worden als een ijkpunt om de toekomst van het merk te vieren. Ik wilde dat de winkel gloeide van binnenuit, om zo een nieuwe dag voor Calvin Klein aan te tonen”, laat Sterling Ruby verstaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller wil Zwitserland veroveren

17/08/2017

Nadat het in september van vorig jaar al een webshop lanceerde in Zwitserland, is de Nederlandse lingerieketen Hunkemöller nu ook van plan om er een reeks fysieke winkels te openen. De eerste moet al in oktober open gaan.

Mexx opnieuw in Nederlandse handen

16/08/2017

De merknaam Mexx is opnieuw in Nederlandse handen na de overname door de RNF Holding uit de handen van de Turkse Eroglu Holding. De winkels, het personeel en de voorraden zijn geen onderdeel van de deal.

Schoenenmerk Bally in de etalage

16/08/2017

Het Oostenrijkse investeringsbedrijf JAB Holding wil het Zwitserse schoenenmerk Bally van de hand doen en mikt daarbij op een verkoopprijs van minstens 600 miljoen euro. Eerder verkocht JAB ook al schoenenmerk Jimmy Choo.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand met de hulp van de Amerikaanse startup Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Crocs verliest strijd rond patent

14/08/2017

Schoenenfabrikant Crocs heeft een zaak verloren rond het patent waarin het design van de schoenen wordt vastgelegd. Volgens de Amerikaanse Patent and Trademark Office (USPTO) voerde een ander bedrijf al langer een gelijkaardig design.

Coolcat nog dieper in de rode cijfers

14/08/2017

Modeketen Coolcat, onderdeel van de groep rond ondernemer Roland Kahn, is er in 2016 niet in geslaagd om het verlies terug te dringen. Integendeel: er werd meer dan de helft meer verlies gemaakt dan een jaar eerder.

Back to top