Flagshipstore Calvin Klein krijgt fluorescerend nieuw design | RetailDetail

Flagshipstore Calvin Klein krijgt fluorescerend nieuw design

Flagshipstore Calvin Klein krijgt fluorescerend nieuw design
Calvin Klein

De flagshipstore van Calvin Klein in New York heeft een nieuw interieur gekregen, waarbij vooral de bijna fluorescerende gele kleur die overal te vinden is, in het oog springt.

Ommekeer voor het merk

Calvin Klein is al sinds 1995 op Madison Avenue in Manhattan te vinden, maar dit weekend kreeg de winkel een volledig nieuw design, dat door creatief directeur Raf Simons werd ontwikkeld in samenwerking met artiest Sterling Ruby. In dat nieuwe design werden alle muren en de plafonds in een opvallende gele kleur geschilderd, waardoor de winkel bijna fluorescerend te noemen is. Zelfs de stellingen die dienstdoen als kledingrekken werden volledig geel geschilderd. Een aantal elementen in het interieur zijn dan weer stukken van Sterling Ruby.

 

Het interieur is een volledige ommekeer ten opzichte van het vorige interieur, dat eerder klinisch was, en dat is ook exact de bedoeling: de flagshipstore moet aantonen dat Calvin Klein een nieuw tijdperk is begonnen. “Ik neem de Calvin Klein flagshipstore van minimaal naar maximaal: mijn design moet gezien worden als een ijkpunt om de toekomst van het merk te vieren. Ik wilde dat de winkel gloeide van binnenuit, om zo een nieuwe dag voor Calvin Klein aan te tonen”, laat Sterling Ruby verstaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.