Flink verlies Mango Nederland door faillissement V&D | RetailDetail

Flink verlies Mango Nederland door faillissement V&D

Flink verlies Mango Nederland door faillissement V&D

Het faillissement van warenhuisketen V&D heeft Mango in Nederland heel wat geld gekost. Alles samen heeft Mango bijna 700.000 euro aan kosten moeten maken, nadat de warenhuisketen de deuren sloot.

Verlies van 2,3 miljoen euro

Mango baatte sinds 2009 al shop-in-shops uit in de filialen van V&D, maar moest die sluiten toen V&D overkop ging. Het kreeg daarbij wel de mogelijkheid om zijn artikelen terug te halen uit de winkels, maar dat ging gepaard met heel wat logistieke en administratiekosten. Uit de jaarrekening van Mango Nederland blijkt nu dat de keten een voorziening van 667.000 euro heeft moeten nemen als gevolg van het faillissement van V&D. Mede daardoor leed Mango Nederland in 2015 een verlies van 2,3 miljoen euro op een omzet van bijna 15 miljoen euro.

 

Mango is niet de enige uitbater van shop-in-shops bij V&D die een fikse kater overhoudt aan het faillissement van de warenhuisketen. Leveranciers kregen immers heel wat kosten aangerekend om hun producten terug te krijgen uit de winkels, nadat ze die op aanraden van de curatoren eerst hadden laten liggen, om zo een doorstart te vereenvoudigen.In totaal werkten er bij V&D ongeveer 1.700 mensen bij de shop-in-shops van merken als Hunkemöller, ICI Paris XL en Dixons.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top