Flink verlies Mango Nederland door faillissement V&D

Flink verlies Mango Nederland door faillissement V&D

Het faillissement van warenhuisketen V&D heeft Mango in Nederland heel wat geld gekost. Alles samen heeft Mango bijna 700.000 euro aan kosten moeten maken, nadat de warenhuisketen de deuren sloot.

Verlies van 2,3 miljoen euro

Mango baatte sinds 2009 al shop-in-shops uit in de filialen van V&D, maar moest die sluiten toen V&D overkop ging. Het kreeg daarbij wel de mogelijkheid om zijn artikelen terug te halen uit de winkels, maar dat ging gepaard met heel wat logistieke en administratiekosten. Uit de jaarrekening van Mango Nederland blijkt nu dat de keten een voorziening van 667.000 euro heeft moeten nemen als gevolg van het faillissement van V&D. Mede daardoor leed Mango Nederland in 2015 een verlies van 2,3 miljoen euro op een omzet van bijna 15 miljoen euro.

 

Mango is niet de enige uitbater van shop-in-shops bij V&D die een fikse kater overhoudt aan het faillissement van de warenhuisketen. Leveranciers kregen immers heel wat kosten aangerekend om hun producten terug te krijgen uit de winkels, nadat ze die op aanraden van de curatoren eerst hadden laten liggen, om zo een doorstart te vereenvoudigen.In totaal werkten er bij V&D ongeveer 1.700 mensen bij de shop-in-shops van merken als Hunkemöller, ICI Paris XL en Dixons.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top