FNG gaat nieuwe obligaties uitgeven

FNG gaat nieuwe obligaties uitgeven

Modegroep FNG heeft Belfius onder de arm genomen voor de uitgifte van nieuwe obligaties, die enkele tientallen miljoenen moeten opleveren. Dat geld wil FNG onder andere gebruiken om het nieuwe concept van Brantano sneller uit te rollen.

Nieuw concept binnen jaar bij alle winkels

De voorbije zes maanden werden al een veertigtal van de honderd winkels van Brantano omgebouwd naar het nieuwe concept, waarbij het assortiment werd uitgebreid en er voortaan ook kleding wordt verkocht in de winkels. Dat nieuwe concept is duidelijk een succes, met omzetstijgingen van meer dan 20%, en dus wil FNG het binnen dit en een jaar uitrollen naar alle andere winkels van de keten.

 

Eind 2016 haalde FNG ook al 32 miljoen euro op dankzij de uitgifte van obligaties. Dat geld werd onder andere gebruikt voor de overname van winkelketen Concept Fashion en online modebedrijf Suitcase. Die twee overnames passen in de nieuwe strategie van het bedrijf om voortaan ook op kleding voor heren te focussen. Er bestaan ook plannen om Suitcase ook naar fysieke winkels te brengen, om er zo een volwaardige omnichannel speler van te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top