FNG neemt Suitcase over | RetailDetail

FNG neemt Suitcase over

FNG neemt Suitcase over
Facebook

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Ook fysiek concept

Voor FNG betekent de overname van Suitcase een grote stap in de mannenmode: de meeste ketens van de groep richten zich immers over dames- of kinderkleding. “De overname past in een dubbele strategie. Enerzijds wil FNG op herenmode inzetten, anderzijds verhoogt FNG door deze overname haar online aanwezigheid”, staat te lezen in het persbericht.

 

Nochtans is FNG niet van plan om Suitcase een volledig online gebeuren te maken. Het zegt immers over voldoende knowhow te beschikken om het concept ook naar fysieke winkels te brengen. 'Curated shopping' moet daarbij “de kers op de taart” vormen.

 

Suitcase werd in januari 2014 opgericht door twee Antwerpse ondernemers en was het eerste Belgische bedrijf dat curated shopping in die vorm lanceerde. FNG zal nu het doel hebben om het bedrijf ook winstgevend te maken, want vorig jaar werd er nog een verlies geleden van 158.000 euro. Dat was wel al de helft minder dan een jaar eerder.

 

“Om Suitcase verder uit te bouwen kan FNG de nodige structurele en financiële omkadering bieden. Bovendien is er veel synergie met de activiteiten van FNG te realiseren”, zegt de nieuwe eigenaar daarover.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.