FNG neemt Suitcase over

FNG neemt Suitcase over
Facebook

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Ook fysiek concept

Voor FNG betekent de overname van Suitcase een grote stap in de mannenmode: de meeste ketens van de groep richten zich immers over dames- of kinderkleding. “De overname past in een dubbele strategie. Enerzijds wil FNG op herenmode inzetten, anderzijds verhoogt FNG door deze overname haar online aanwezigheid”, staat te lezen in het persbericht.

 

Nochtans is FNG niet van plan om Suitcase een volledig online gebeuren te maken. Het zegt immers over voldoende knowhow te beschikken om het concept ook naar fysieke winkels te brengen. 'Curated shopping' moet daarbij “de kers op de taart” vormen.

 

Suitcase werd in januari 2014 opgericht door twee Antwerpse ondernemers en was het eerste Belgische bedrijf dat curated shopping in die vorm lanceerde. FNG zal nu het doel hebben om het bedrijf ook winstgevend te maken, want vorig jaar werd er nog een verlies geleden van 158.000 euro. Dat was wel al de helft minder dan een jaar eerder.

 

“Om Suitcase verder uit te bouwen kan FNG de nodige structurele en financiële omkadering bieden. Bovendien is er veel synergie met de activiteiten van FNG te realiseren”, zegt de nieuwe eigenaar daarover.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stella McCartney versterkt retailstrategie

16/05/2017

Modelabel Stella McCartney heeft in Parijs een nieuw winkelconcept voorgesteld, dat inzet op duurzaamheid. Het merk wil deze zomer nog bijkomende winkels openen in Firenze, Californië en New York.

FNG gaat nieuwe obligaties uitgeven

16/05/2017

Modegroep FNG heeft Belfius onder de arm genomen voor de uitgifte van nieuwe obligaties, die enkele tientallen miljoenen moeten opleveren. Dat geld wil FNG onder andere gebruiken om het nieuwe concept van Brantano sneller uit te rollen.

Costes opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

15/05/2017

Modeketen Costes steekt op 19 mei voor het eerst de landsgrenzen over. Het zusje van het Nederlandse The Sting opent dan in Antwerpen haar eerste Belgische winkel, meteen de grootste vestiging van de keten.

FNG neemt winkelketen Concept Fashion over

12/05/2017

Modegroep FNG heeft zijn arsenaal winkelketens nog maar eens uitgebreid met de overname van de Belgische modeketen Concept Fashion. Die heeft vijftien baanwinkels, die vooral in Oost- en West-Vlaanderen te vinden zijn.

Ulrik Vercruysse is nieuwe CEO Veritas

11/05/2017

Veritas heeft afscheid genomen van CEO Ine Verhaert, die sinds 2014 aan het hoofd stond van de keten. CFO Ulrik Vercruysse neemt de leiding van het bedrijf in handen. 

Moderetail snuffelt aan circulaire fashion

11/05/2017

Moderetailers werken in toenemende mate met circulaire modellen, zoals recycling of leaseconcepten. Het zal nog wel even duren voordat circulair mainstream wordt: er moeten nog technologische en economische hordes genomen worden.

Back to top