FNG neemt Suitcase over

FNG neemt Suitcase over
Facebook

Modegroep FNG heeft de Antwerpse start-up Suitcase overgenomen. Dat is een webwinkel die volledige pakketten samenstelt voor zijn klanten. Die worden dan gratis opgestuurd, waarna de klant kan beslissen welke kledingstukken hij wil kopen.

Ook fysiek concept

Voor FNG betekent de overname van Suitcase een grote stap in de mannenmode: de meeste ketens van de groep richten zich immers over dames- of kinderkleding. “De overname past in een dubbele strategie. Enerzijds wil FNG op herenmode inzetten, anderzijds verhoogt FNG door deze overname haar online aanwezigheid”, staat te lezen in het persbericht.

 

Nochtans is FNG niet van plan om Suitcase een volledig online gebeuren te maken. Het zegt immers over voldoende knowhow te beschikken om het concept ook naar fysieke winkels te brengen. 'Curated shopping' moet daarbij “de kers op de taart” vormen.

 

Suitcase werd in januari 2014 opgericht door twee Antwerpse ondernemers en was het eerste Belgische bedrijf dat curated shopping in die vorm lanceerde. FNG zal nu het doel hebben om het bedrijf ook winstgevend te maken, want vorig jaar werd er nog een verlies geleden van 158.000 euro. Dat was wel al de helft minder dan een jaar eerder.

 

“Om Suitcase verder uit te bouwen kan FNG de nodige structurele en financiële omkadering bieden. Bovendien is er veel synergie met de activiteiten van FNG te realiseren”, zegt de nieuwe eigenaar daarover.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Back to top