FNG neemt winkelketen Concept Fashion over | RetailDetail

FNG neemt winkelketen Concept Fashion over

FNG neemt winkelketen Concept Fashion over
Shutterstock

Modegroep FNG heeft zijn arsenaal winkelketens nog maar eens uitgebreid met de overname van de Belgische modeketen Concept Fashion. Die heeft vijftien baanwinkels, die vooral in Oost- en West-Vlaanderen te vinden zijn.

Tweede stap in mannenmode

De overname van Concept Fashion past binnen twee strategische pijlers van FNG Group. Zo kan het zijn collecties dankzij de winkels ook buiten de stadskernen aanbieden en is het een tweede stap in de wereld van de mannenmode. Concept Fashion biedt immers kleding voor mannen én vrouwen aan.

 

Enkele weken geleden nam FNG ook al online modeverkoper Suitcase over en CEO Dieter Penninckx verwacht dan ook dat er synergieën zullen zijn tussen Suitcase en het net aangekochte Concept Fashion. Eerder liet FNG al uitschijnen het concept van Suitcase ook naar fysieke winkels te brengen. Ook de eigen concepten zullen binnenkort mannenmode aanbieden: bij kledingketen CKS zijn die plannen al het verst gevorderd.

 

Penninckx maakt aan De Standaard ook nog duidelijk dat FNG wel veel overneemt, maar dat het dat niet zomaar doet. “Mensen zien ons veel overnemen, maar we kopen niet zomaar wat. Er moet altijd een plus zijn. Brantano hadden we bijvoorbeeld al lang in het vizier. We wisten dat het in een groep zat met problemen en we wisten ook dat er meer uit Brantano te halen was”, zegt hij aan de krant. Binnenkort zullen een aantal te grote winkels van Brantano trouwens een Concept Fashion onder hun dak krijgen, en omgekeerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.