FNG sluit webwinkel Superstar

FNG sluit webwinkel Superstar

Langzaam valt het doek over kledingmerk Superstar: de webwinkel is gesloten en het merk wordt nog even in een aantal fysieke winkels verkocht, maar ook daar zijn de dagen geteld. Eigenaar FNG wil het vervangen door een beloftevoller enseigne.

Keten kampte met tegenvallende resultaten

Superstar kwam samen met het zustermerk Steps eind 2014 in handen van de Belgische modegroep FNG. Bij een evaluatie begin 2016 bleek evenwel dat de resultaten van Superstar niet naar behoren waren. Daarop besliste de nieuwe eigenaar om het merk te laten uitdoven. Online gebeurde dat intussen: sinds vorige week kunnen geen nieuwe bestellingen meer worden geplaatst in de webwinkel.

 

In het vijftigtal fysieke winkels van Superstar gaat de verkoop intussen nog steeds door, maar ook daar zijn de dagen van het damesmodemerk geteld: nog in de loop van 2016 zal het merk ook in het straatbeeld verdwijnen. FNG wil de helft van de winkels ombouwen tot verkooppunten van het eigen merk Friday, dat als ‘het stoere zusje van CKS’ groeide, zich tot het medium hogere prijsklassesegment rekent en in België wel aanslaat. Wat met de andere helft van de locaties moet gebeuren, is nog niet bekendgemaakt. Wellicht zullen ook een tiental winkels gewoon worden gesloten.

 

Voor Steps, het merk dat samen met Superstar werd overgenomen van Coltex, verandert niets.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top