FNG wil snel vijf winkels van Claudia Sträter in België

FNG wil snel vijf winkels van Claudia Sträter in België

De kledinggroep FNG wil tegen de zomer al vijf winkels van Claudia Sträter hebben op de Belgische markt. Dat vertelde FNG bij de bekendmaking van zijn jaar resultaten. In het boekjaar 2012/2013 steeg de omzet van de Belgische modegroep naar 92 miljoen euro.

Vernieuwde uitrol Claudia Sträter

FNG nam Claudia Sträter in oktober 2012 over. Meteen bereikte de groep, die gegroeid is vanuit kindermode daarmee twee doelen: meer de focus leggen op damesmode en sterker aanwezig zijn op de Nederlandse markt. Bij de acquisitie telde het merk in Nederland immers 27 concept stores en 12 shop-in-shops bij Bijenkorf.


FNG wil Claudia Sträter nu dus ook opnieuw op de Belgische markt brengen, nadat het merk zich in 2009 nog uit België had teruggetrokken. De terugkeer moet het bedrijf meer toegang geven in het hogere marktsegment.


De eerste twee nieuwe winkels werden geopend in Nieuwpoort en in het Waasland Shopping Center in Sint-Niklaas. Binnenkort komen er filialen in Antwerpen, Wijnegem en Hasselt bij.


Formule CKS naar Nederland

Ook in Nederland heeft FNG uitbreidingsplannen. Daar wordt de formule CKS in de markt gezet. Recentelijk werd aan de Steenweg in Utrecht alvast een eerste winkel van dit merk geopend, dat zich op de grens van medium en het hogere segment situeert voor prijsbewuste vrouwen van 20 à 30 jaar.


In totaal plant FNG de komende maanden nog een tiental winkelopeningen, verdeeld over zijn vijf concepten: Claudia Sträter, Van Hassels, CK, Baker Bridge en Fred & Ginger.  Het voorbije jaar groeide het winkelpark van de groep al van 72 naar 102 eigen winkels. Daarnaast worden de collecties verdeeld via de groothandel naar meer dan 1.200 multimerkenwinkels in voornamelijk België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Spanje.


Jaaromzet groeit met 84%

FNG verduidelijkte de expansieplannen bij de publicatie van zijn resultaten over het voorbije boekjaar 2012/2013. Dat werd eind maart afgesloten met een omzet van 91,9 miljoen euro. Het globale verkoopcijfer lag – mede door de overnames – 84% hoger dan het boekjaar voordien, al was er toch ook een sterke interne groei op vergelijkbare basis van meer dan 10%.


De eigen winkels zorgen voor twee derde van het verkoopcijfer, de multimerkenwinkels voor het andere derde. Die laatste distributie kende vorig jaar een groei van 12%.


De bedrijfscashflow verdubbelde tot 15,1 miljoen euro, de nettowinst kwam uit op 5,3 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan toch een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Back to top