Frédéric de Narp moet Bally op goede spoor zetten

Frédéric de Narp moet Bally op goede spoor zetten

Frédéric de Narp wordt vanaf 4 november de nieuwe algemeen directeur van de Zwitserse luxeketen Bally. Hij moet de onderneming, net als zijn vorige werkgever Harry Winston, een nieuwe impuls geven.

Bally wil hoger mikken

Bally wil zich immers hoger in de markt positioneren en voert daartoe een reorganisatie door. In 2014 moet de nieuwe aanpak van het bedrijf in het straatbeeld zichtbaar zijn.

 

Eerder werkte De Narp tussen 2010 en april van dit jaar bij juwelier Harry Winston Noord-Amerika. Daarvoor werkte hij 18 jaar voor Cartier, waarvoor hij in Japan en Europa startte om vervolgens topman te worden in Noord-Amerika.

 

De Narp vervangt Reinhart Mieck, die algemeen directeur ad interim was nadat de vorige topman Berndt Haptkorn eind 2011 het bedrijf had verlaten. Mieck is ook algemeen directeur van Labelux, sinds 2008 het moederbedrijf van Bally. In die hoedanigheid had hij ook Jimmy Choo , Zagliani en Belstaff onder zijn hoede.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top