Frédéric de Narp moet Bally op goede spoor zetten | RetailDetail

Frédéric de Narp moet Bally op goede spoor zetten

Frédéric de Narp moet Bally op goede spoor zetten

Frédéric de Narp wordt vanaf 4 november de nieuwe algemeen directeur van de Zwitserse luxeketen Bally. Hij moet de onderneming, net als zijn vorige werkgever Harry Winston, een nieuwe impuls geven.

Bally wil hoger mikken

Bally wil zich immers hoger in de markt positioneren en voert daartoe een reorganisatie door. In 2014 moet de nieuwe aanpak van het bedrijf in het straatbeeld zichtbaar zijn.

 

Eerder werkte De Narp tussen 2010 en april van dit jaar bij juwelier Harry Winston Noord-Amerika. Daarvoor werkte hij 18 jaar voor Cartier, waarvoor hij in Japan en Europa startte om vervolgens topman te worden in Noord-Amerika.

 

De Narp vervangt Reinhart Mieck, die algemeen directeur ad interim was nadat de vorige topman Berndt Haptkorn eind 2011 het bedrijf had verlaten. Mieck is ook algemeen directeur van Labelux, sinds 2008 het moederbedrijf van Bally. In die hoedanigheid had hij ook Jimmy Choo , Zagliani en Belstaff onder zijn hoede.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.