Franse kindermodeketen Tape à l’Oeil komt naar Vlaanderen | RetailDetail

Franse kindermodeketen Tape à l’Oeil komt naar Vlaanderen

Franse kindermodeketen Tape à l’Oeil komt naar Vlaanderen

Tape à l'Oeil, de Franse kindermodeketen met 10 vestigingen in Wallonië, wil de komende jaren Vlaanderen veroveren. Daarvoor is de groep op zoek naar franchisenemers.

Ruim 300 winkels in 21 landen

Tape à l'Oeil mag in Vlaanderen dan al niet meteen een belletje doen rinkelen, de Franse keten van kindermodewinkels telt intussen wel al meer dan 300 winkels in 21 landen. De retailer werd in 1996 opgericht onder de vleugels van het eveneens Franse Kiabi (kledingdiscount) en staat sinds 2001 op eigen benen.

 

In 2010 opende Tape à l'Oeil een eerste franchisewinkel in Froyennes (Henegouwen). In 2013 namen de Fransen de winkels in eigen handen en bouwden hun netwerk uit tot intussen tien winkels. Behalve in Froyennes zijn er ook vestigingen in Aarlen, Anderlecht, Couillet, Gosselies, Hornu, Jemeppe, Nijvel, Philippeville en Ukkel. Nog dit jaar opent een nieuwe boetiek de deuren in Hognoul, op een boogscheut van woonwarenhuis Ikea.

 

Tape à l'Oeil wil nu ook in Vlaanderen voet aan de grond krijgen: a rato van drie winkels per jaar tijdens de komende drie jaar. Dat hebben country manager Grégory Van Velsen en coordination manager Benelux Catherine Gils bevestigd aan de collega's van Franchising-Belgium.be. De keten maakt daartoe alvast werk van een tweetalige website voor de Belgische markt en een tweetalige Facebookpagina, klinkt het.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.