Franse lingeriemerken houden samen modeshow in Parijs

Franse lingeriemerken houden samen modeshow in Parijs

Op 22 januari houden een twintigtal Franse lingeriemerken samen een modeshow in Parijs. De kleinere merken hopen zo uit de schaduw van merken als Victoria’s Secret te treden, die tezelfdertijd op het Internationale Lingeriesalon defileren.

Tegengewicht voor grote merken

De show is een initiatief van branchevereniging Promincor en de vijftien leden van die vereniging, zoals Passionata, Aubade, Footprint en Eprise, nemen alvast deel aan de modeshow. Daarnaast worden er nog vijf jonge ontwerpers uitgenodigd om hun collectie te tonen: daarbij gaat het over Elise Anderegg, Madame Aime, Maud & Marjorie, Paloma Casile en Ysé.

 

Het is de eerste keer dat zo’n gezamenlijke show wordt georganiseerd. De merken hopen zo tegengewicht te bieden voor merken als Etam en Victoria’s Secret, die eerder al grote shows opvoerden in Parijs. Onder de naam Lingerie Mon Amour willen de deelnemers een ode brengen aan de expertise die de Fransen hebben op het gebied van lingerie en bevestigen ze de wil om ook op het internationale toneel door te breken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

C&A sluit 23 winkels in Spanje

20/01/2017

De Nederlandse modeketen C&A gaat in Spanje 23 filialen sluiten. Daarbij zouden meer dan 300 medewerkers hun baan verliezen. C&A heeft momenteel 106 winkels in Spanje, maar het wil enkel nog investeren in rendabele winkels.

BCBG Max Azria krimpt aantal fysieke boetieks in

19/01/2017

BCBG Max Azria Group gaat reorganiseren onder druk van de almaar groeiende internetconcurrentie en een flinke schuldenlast. Hoeveel van de 570 winkels wereldwijd (waarvan drie in de Benelux) openblijven, is nog niet bekend.

Sterk kwartaal voor Franse drankengroep Rémy Cointreau

19/01/2017

Rémy Cointreau, bekend van cognac Rémy Martin, likeur Cointreau en sterkedrank Metaxa, heeft de omzet over het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar bijna dubbel zo snel zien oplopen als analisten hadden verwacht.

Vijfde opeenvolgende jaar van groei voor Carrefour

19/01/2017

In het voorbije boekjaar is de vergelijkbare omzet van het Franse Carrefour voor de vijfde keer op de rij gestegen, en dat met 2,7%. Inclusief wisselkoerseffecten was er wel een daling met 0,7%, vooral door China en Latijns-Amerika.

Naamsverandering en nieuwe topman R&S Retail goedgekeurd

19/01/2017

Tijdens de aandeelhoudersvergadering van R&S Retail op woensdag is de naamsverandering naar FNG Group goedgekeurd. Daarnaast werd ook Dieter Penninckx officieel aangeduid als de nieuwe CEO van de modegroep.

Algemeen directeur Men at Work neemt na 15 jaar afscheid

17/01/2017

Vanaf 1 april verlaat Mark Hommelberg zijn functie als algemeen directeur bij modeketen Men at Work. Hommelberg was maar liefst vijftien jaar aan de slag binnen het bedrijf, in verschillende functies.

Back to top