Franse lingeriemerken houden samen modeshow in Parijs | RetailDetail

Franse lingeriemerken houden samen modeshow in Parijs

Franse lingeriemerken houden samen modeshow in Parijs

Op 22 januari houden een twintigtal Franse lingeriemerken samen een modeshow in Parijs. De kleinere merken hopen zo uit de schaduw van merken als Victoria’s Secret te treden, die tezelfdertijd op het Internationale Lingeriesalon defileren.

Tegengewicht voor grote merken

De show is een initiatief van branchevereniging Promincor en de vijftien leden van die vereniging, zoals Passionata, Aubade, Footprint en Eprise, nemen alvast deel aan de modeshow. Daarnaast worden er nog vijf jonge ontwerpers uitgenodigd om hun collectie te tonen: daarbij gaat het over Elise Anderegg, Madame Aime, Maud & Marjorie, Paloma Casile en Ysé.

 

Het is de eerste keer dat zo’n gezamenlijke show wordt georganiseerd. De merken hopen zo tegengewicht te bieden voor merken als Etam en Victoria’s Secret, die eerder al grote shows opvoerden in Parijs. Onder de naam Lingerie Mon Amour willen de deelnemers een ode brengen aan de expertise die de Fransen hebben op het gebied van lingerie en bevestigen ze de wil om ook op het internationale toneel door te breken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen.