Franse lingeriemerken houden samen modeshow in Parijs

Franse lingeriemerken houden samen modeshow in Parijs

Op 22 januari houden een twintigtal Franse lingeriemerken samen een modeshow in Parijs. De kleinere merken hopen zo uit de schaduw van merken als Victoria’s Secret te treden, die tezelfdertijd op het Internationale Lingeriesalon defileren.

Tegengewicht voor grote merken

De show is een initiatief van branchevereniging Promincor en de vijftien leden van die vereniging, zoals Passionata, Aubade, Footprint en Eprise, nemen alvast deel aan de modeshow. Daarnaast worden er nog vijf jonge ontwerpers uitgenodigd om hun collectie te tonen: daarbij gaat het over Elise Anderegg, Madame Aime, Maud & Marjorie, Paloma Casile en Ysé.

 

Het is de eerste keer dat zo’n gezamenlijke show wordt georganiseerd. De merken hopen zo tegengewicht te bieden voor merken als Etam en Victoria’s Secret, die eerder al grote shows opvoerden in Parijs. Onder de naam Lingerie Mon Amour willen de deelnemers een ode brengen aan de expertise die de Fransen hebben op het gebied van lingerie en bevestigen ze de wil om ook op het internationale toneel door te breken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando en Besteller stappen in joint venture FashionTrade.com

28/06/2017

Het Duitse Zalando en het Deense Bestseller hebben samen de joint venture FashionTrade.com opgericht. Zo willen ze samen de ketens van Bestseller gaan bevoorraden.

Mogelijk fraude bij faillissement Charles Vögele

27/06/2017

De curatoren die het faillissement van de Nederlandse tak van modeketen Charles Vögele afhandelen, zeggen mogelijk op een vorm van faillissementsfraude te zijn gestoten. Geld van heel wat Nederlandse filialen werd immers overgeheveld naar een Zwitserse holding.

Hunkemöller gaat sterk investeren in Spanje

23/06/2017

Lingerieketen Hunkemöller gaat de komende jaren sterk investeren in Spanje: ze wil er de komende jaren haar winkelnetwerk vervijfvoudigen. Tegen 2021 moeten er in het land meer dan 100 vestigingen van Hunkemöller zijn.

AO76 komt met flagshipstore naar Nederland

23/06/2017

Het Belgische modelabel American Outfitters gooit het over een volledig andere boeg. Sinds kort heet het label AO76 en verkoopt het enkel nog mode voor kinderen van 4 tot 16 jaar. In augustus opent het ook een eerste winkel in Nederland.

Louboutin in nauwe schoentjes in rechtszaak rond rode zool

22/06/2017

De advocaat-generaal van het Hof van Justitie van de Europese Unie heeft in een advies aan dat hof gesteld dat de rode schoenzool van het merk Louboutin volgens hem geen beschermd handelsmerk kan zijn.

Costes Men verdwijnt opnieuw na slechts enkele maanden

22/06/2017

Costes, een dochterketen van The Sting, heeft besloten om niet langer verder te gaan met twee aparte formules voor mannen- en vrouwenmode. Voortaan zullen beide collecties altijd in dezelfde winkel te vinden zijn.

Back to top