Franse lingeriemerken houden samen modeshow in Parijs

Franse lingeriemerken houden samen modeshow in Parijs

Op 22 januari houden een twintigtal Franse lingeriemerken samen een modeshow in Parijs. De kleinere merken hopen zo uit de schaduw van merken als Victoria’s Secret te treden, die tezelfdertijd op het Internationale Lingeriesalon defileren.

Tegengewicht voor grote merken

De show is een initiatief van branchevereniging Promincor en de vijftien leden van die vereniging, zoals Passionata, Aubade, Footprint en Eprise, nemen alvast deel aan de modeshow. Daarnaast worden er nog vijf jonge ontwerpers uitgenodigd om hun collectie te tonen: daarbij gaat het over Elise Anderegg, Madame Aime, Maud & Marjorie, Paloma Casile en Ysé.

 

Het is de eerste keer dat zo’n gezamenlijke show wordt georganiseerd. De merken hopen zo tegengewicht te bieden voor merken als Etam en Victoria’s Secret, die eerder al grote shows opvoerden in Parijs. Onder de naam Lingerie Mon Amour willen de deelnemers een ode brengen aan de expertise die de Fransen hebben op het gebied van lingerie en bevestigen ze de wil om ook op het internationale toneel door te breken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mango laat klanten muziek in de winkel kiezen

24/03/2017

De Spaanse kledingketen Mango heeft in samenwerking met Shazam een nieuwe applicatie ontwikkeld, waarbij klanten de mogelijkheid krijgen om zelf de muziekkeuze in de winkels te bepalen.

Sterke groei voor modemerk Ted Baker

24/03/2017

Het Britse modemerk Ted Baker heeft mooie resultaten gehaald in het boekjaar 2016. Zowel de omzet als de winst maakten een mooie sprong voorwaarts. De grootste groei voor het merk was te vinden in Noord-Amerika.

Britse Brantano vraagt faillissement aan

24/03/2017

De Britse schoenketen Brantano heeft het faillissement aangevraagd. Nog maar een jaar geleden maakte de keten een doorstart en eerder maakte de keten ook deel uit van de failliete Macintosh Retail Group.

G-Star gaat samenwerking aan met Alibaba

24/03/2017

Het Amsterdamse modemerk G-Star is een strategische handelspartner geworden van het Chinese Alibaba. Concreet wil dat zeggen dat de collecties van het merk voortaan ook verkocht worden op de platformen van de Chinese e-commercereus.

Esprit gaat samenwerking aan met juwelenmaker Versteegh

22/03/2017

Modeketen Esprit heeft een nieuwe samenwerking afgesloten met de Nederlandse juwelenmaker Versteegh, die verschillende accessoires zal leveren voor de winkels van Esprit. De samenwerking gaat van start op 1 juli van dit jaar.

Sterke groei voor Nike in Azië

22/03/2017

In het derde kwartaal van zijn boekjaar heeft het Amerikaanse sportmerk Nike een sterke groei gehaald in Azië. Over de hele lijn was er sprake van een groei van 5%, al voldeed het bedrijf niet helemaal aan de verwachtingen van analisten.

Back to top