Franse modeketen Kiabi plant grote expansie in België

Franse modeketen Kiabi plant grote expansie in België

De Franse modeketen Kiabi, die onlangs zijn eerste Belgische filiaal opende in winkelcentrum Docks Bruxsel, plant een grote expansie in België. De komende drie jaar wil ze twaalf winkels openen in ons land.

Tussen H&M en Primark

De tweede winkel van Kiabi staat alvast gepland voor het winkelcentrum Rive Gauche in Charleroi, dat in maart 2017 zijn deuren opent. In totaal wil de keten vier winkels in Brussel, twee in Antwerpen en eentje in steden als Gent, Luik, Namen, Charleroi en Louvain-La-Neuve. Waar de eerste nieuwe winkels openen, is afhankelijk van het aanbod en de huurprijzen.

 

Kiabi is dan ook op zoek naar relatief grote winkels, met een winkeloppervlakte tussen 1.500 en 2.000 m². Zelf wil het zich in België positioneren tussen het Zweedse H&M en het Ierse Primark.

 

De opening van de eerste winkel is alvast een succes: tijdens de eerste vier dagen kreeg Kiabi in Docks Bruxsel 25.000 klanten over de vloer en verkocht het 2,5 keer meer dan het zelf had gebudgetteerd. Dat heeft natuurlijk voor een groot stuk te maken met Docks Bruxsel zelf, dat nog maar pas de deuren opende en zo veel nieuwsgierigen trekt, maar het toont dat Kiabi ook in België de consument kan aanspreken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Bree krijgt Belgische primeur van Jumbo

07/12/2017

Supermarktketen Jumbo heeft zijn eerste Belgische vestiging beet: de retailer zal een pand betrekken in een nieuw retailpark in het Limburgse Bree, verneemt RetailDetail. De opening is wel nog niet voor morgen.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top