Friday en Superstar verdwijnen volledig uit Nederland | RetailDetail

Friday en Superstar verdwijnen volledig uit Nederland

Friday en Superstar verdwijnen volledig uit Nederland

De Nederlandse winkels van het Belgische Friday en de outlets van Superstar verdwijnen uit het straatbeeld. Friday gaat verder als merk en wordt toegevoegd aan de collectie van CKS, maar Superstar zal volledig verdwijnen.

Mismatch

Friday heeft momenteel twaalf winkels in Nederland, maar die verdwijnen binnenkort dus allemaal. Een deel van hen wordt gewoon gesloten, andere vestigingen worden omgebouwd naar CKS. Het is ook nog niet duidelijk wat er met het personeel zal gebeuren van de winkels die volgende maand de deuren sluiten.

 

Friday werd nog maar een half jaar geleden gelanceerd in Nederland. “Hoewel het merk Friday een duidelijk publiek aanspreekt – Friday blijft als merknaam bestaan, met succesvolle collecties in Nederland, België, Spanje en Frankrijk - is de lancering met een eigen formule in Nederland niet makkelijk geweest", laat CKS in een persbericht weten. “Enerzijds zaten de marktomstandigheden in het bewogen retailjaar 2016 niet mee, anderzijds moet erkend worden dat er een mismatch is tussen het eerder introverte merk en vaak te commerciële ligging van de ex-Superstar panden.”

 

Friday maakt samen met Superstar deel uit van de FNG Group en kwam ook in de winkels van Superstar terecht, toen FNG besloot om op te houden met die keten. Er waren wel nog enkele Superstar outlets, maar die sluiten nu dus ook definitief de deuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.