G-III Apparel Group neemt Donna Karan over

G-III Apparel Group neemt Donna Karan over

Het modebedrijf Donna Karan wordt overgenomen door G-III Apparel Group. Donna Karan was tot nu toe in handen van luxebedrijf LVMH, maar wordt nu eigendom van de licentiehouder van merken als Calvin Klein en Tommy Hilfiger.

Tegenvallende resultaten

G-III Apparel Group zou voor de overname 650 miljoen dollar (600 miljoen euro) neertellen. Voor LVMH was een verkoop van Donna Karan, dat al enkele jaren minder succesvol was geworden, al langer bespreekbaar. Met de verkoop van Donna Karan wordt het bovendien waarschijnlijker dat LVMH binnenkort een plan zal aankondigen, waarin het een miljard dollar (910 miljoen euro) aan eigen aandelen zal terugkopen.

 

“Wanneer G-III ons benaderde over de aankoop van het merk, besloten we dat het juiste moment voor een verkoop was aangebroken”, zegt Toni Belloni, algemeen directeur bij LVMH. Vorig jaar vertrok oprichtster Donna Karan bij het modehuis en werden haar taken overgenomen door Maxwell Osborne en Dao-Yi Chow, maar ook die slaagden er niet in om de populariteit op te krikken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top