G-Star gaat samenwerking aan met Alibaba | RetailDetail

G-Star gaat samenwerking aan met Alibaba

G-Star gaat samenwerking aan met Alibaba

Het Amsterdamse modemerk G-Star is een strategische handelspartner geworden van het Chinese Alibaba. Concreet wil dat zeggen dat de collecties van het merk voortaan ook verkocht worden op de platformen van de Chinese e-commercereus.

Bereik vergroten

De schoenen, kleding en accessoires zullen te vinden zijn op het verkoopplatform Tmall. G-Star was voorheen ook al één van de eerste bedrijven die meeging op handelsmissie naar China, om daar te praten over mogelijke online verkoop. Dat schrijft Twinkle.

 

G-Star is momenteel al te vinden in zeventig landen en beschikt in 55 landen over een eigen webwinkel. Ook in China beschikt het al over een eigen webwinkel, maar door de samenwerking met Alibaba kan het zijn bereik in het land verder uitbreiden.

 

Het Nederlandse merk is niet het eerste bedrijf dat dankzij een samenwerking met Alibaba probeert om zijn bereik in China te vergroten. Zo voerde Albert Heijn een tijdje geleden al een test uit met een webshop op Tmall en ook Aldi is sinds kort gestart met de online verkoop via het platform van Alibaba.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.