Galeria Inno Gent pakt uit met “paskamer van de toekomst”

Galeria Inno Gent pakt uit met “paskamer van de toekomst”

Je stapt in een pashokje waar een scanner al je maten opneemt en vervolgens zie je op het scherm een 3D-rastervoorstelling van je eigen lichaam waarop je, naar believen, tientallen gedigitaliseerde kledingstukken kunt passen… zonder uit de kleren te moeten. Het is geen sciencefiction meer, maar een realiteit die bedacht is door het Kortrijkse bedrijf DNA Interactif Fashion. Nog tot het einde van het jaar is "de paskamer van de toekomst" - tegen betaling - in gebruik bij Galeria Inno in de Gentse Veldstraat.

Gemiddeld 8 keer passen

De gemiddelde Vlaming moet acht keer een kledingstuk uitproberen in het pashokje alvorens tot aankoop over te gaan. En dan nog valt het resultaat vaak dik tegen: een studie wees uit dat 50% van de consumenten niet tevreden is over een aankoop wanneer ze thuis voor de spiegel staan. Slecht nieuws voor de consument, maar ook voor de handelaar. Want die laatste mag dan wel een kledingstuk verkocht hebben, een ontevreden klant zie je niet snel terug…


Dat verschijnsel probeert dus iStyling tegen te gaan met zijn hoogtechnologische concept, waarvan de ontwikkeling startte in 2006 en het resultaat - cabine met hard- én software - in maart van dit jaar zijn primeur kende in het winkelcentrum K in Kortrijk, waar de eerste ‘iStyling boutique’ zijn deuren opende.

Nog tot eindejaar “op afspraak” in Gent

Kort na die primeur testte de Gentse Galeria Inno het hele concept al eens uit. “Tot grote tevredenheid van onze klanten”, zegt de woordvoerster van de Gentse vestiging: “we hadden hen via ons Sensa-huismagazine uitgenodigd voor een volledig programma inclusief 3D-bodyscan en stijl- en kleurenadvies in samenwerking met de personal shoppers van La Patka. Die betalende sessies waren meteen volgeboekt, daarom hebben we besloten om dit initiatief nu te herhalen, maar dit keer op afspraak. De 3D-pascabine zal hier nog tot eind december staan. De scan én het advies door de personal shoppers van La Patka kosten 120 euro.”

Ongeziene mogelijkheden voor naverkoop

Volgens de bedenkers van iStyling betekent de “paskamer van de toekomst” niet alleen een revolutie tijdens de aankoop zelf, ze opent ook mogelijkheden voor de naverkoop: “Zo kan de winkel perfect per klant bijhouden welke artikels of kledingstukken hij of zij reeds gekocht heeft en daar bij latere aankopen rekening mee houden. Bovendien kan de kledingzaak haar klanten via mail ook tonen hoe ze eruit zouden zien met stukken uit de nieuwe, pas binnengelopen collectie. Dit is een veel persoonlijker benadering dan het opsturen van reclamefolders met topmodellen”, klinkt het bij DNA Interactif Fashion.

 

{youtubejw}KMxxv1vHFv8{/youtubejw}
 

Je stapt in een pashokje waar een scanner al je maten opneemt en vervolgens zie je op het scherm een 3D-rastervoorstelling van je eigen lichaam waarop je, naar believen, tientallen gedigitaliseerde kledingstukken kunt passen… zonder uit de kleren te moeten. Het is geen sciencefiction meer, maar een realiteit die bedacht is door het Kortrijkse bedrijf DNA Interactif Fashion. Nog tot het einde van het jaar is "de paskamer van de toekomst" - tegen betaling - in gebruik bij Galeria Inno in de Gentse Veldstraat.

Gemiddeld 8 keer passen

De gemiddelde Vlaming moet acht keer een kledingstuk uitproberen in het pashokje alvorens tot aankoop over te gaan. En dan nog valt het resultaat vaak dik tegen: een studie wees uit dat 50% van de consumenten niet tevreden is over een aankoop wanneer ze thuis voor de spiegel staan. Slecht nieuws voor de consument, maar ook voor de handelaar. Want die laatste mag dan wel een kledingstuk verkocht hebben, een ontevreden klant zie je niet snel terug…


Dat verschijnsel probeert dus iStyling tegen te gaan met zijn hoogtechnologische concept, waarvan de ontwikkeling startte in 2006 en het resultaat - cabine met hard- én software - in maart van dit jaar zijn primeur kende in het winkelcentrum K in Kortrijk, waar de eerste ‘iStyling boutique’ zijn deuren opende.

Nog tot eindejaar “op afspraak” in Gent

Kort na die primeur testte de Gentse Galeria Inno het hele concept al eens uit. “Tot grote tevredenheid van onze klanten”, zegt de woordvoerster van de Gentse vestiging: “we hadden hen via ons Sensa-huismagazine uitgenodigd voor een volledig programma inclusief 3D-bodyscan en stijl- en kleurenadvies in samenwerking met de personal shoppers van La Patka. Die betalende sessies waren meteen volgeboekt, daarom hebben we besloten om dit initiatief nu te herhalen, maar dit keer op afspraak. De 3D-pascabine zal hier nog tot eind december staan. De scan én het advies door de personal shoppers van La Patka kosten 120 euro.”

Ongeziene mogelijkheden voor naverkoop

Volgens de bedenkers van iStyling betekent de “paskamer van de toekomst” niet alleen een revolutie tijdens de aankoop zelf, ze opent ook mogelijkheden voor de naverkoop: “Zo kan de winkel perfect per klant bijhouden welke artikels of kledingstukken hij of zij reeds gekocht heeft en daar bij latere aankopen rekening mee houden. Bovendien kan de kledingzaak haar klanten via mail ook tonen hoe ze eruit zouden zien met stukken uit de nieuwe, pas binnengelopen collectie. Dit is een veel persoonlijker benadering dan het opsturen van reclamefolders met topmodellen”, klinkt het bij DNA Interactif Fashion.

 

{youtubejw}KMxxv1vHFv8{/youtubejw}
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando groeit opnieuw met meer dan 20 procent

10/08/2017

Het Duitse Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2017 net de doelstelling van een groei van meer dan 20% gehaald. Ook voor het volledige boekjaar gaat het nog altijd uit van een groei tussen 20 en 25%.

Gucci start rechtszaak tegen Forever 21

09/08/2017

Modehuis Gucci heeft besloten om in de Verenigde Staten een rechtszaak te starten tegen modeketen Forever 21. Volgens Gucci heeft de keten immers een specifiek design van het modemerk gekopieerd.

Ralph Lauren doet beter dan verwachtingen

08/08/2017

Modehuis Ralph Lauren heeft er een sterk eerste kwartaal opzitten: zowel op vlak van omzet als op vlak van winst wist het de verwachtingen van analisten te overtreffen. Een jaar eerder werd er nog een fors verlies geleden.

Moeilijk eerste kwartaal voor New Look

08/08/2017

De Britse modeketen New Look heeft er een slecht eerste kwartaal opzitten. Zo viel de omzet met meer dan vier procent terug, terwijl de aangepaste EBITDA een tik van meer dan 35% kreeg.

ING moet schadevergoeding aan Foot Locker

07/08/2017

De Nederlandse ING Bank moet de Nederlandse en Europese tak van Foot Locker een schadevergoeding van 300.000 euro betalen. Dat heeft een rechter beslist nadat Foot Locker in 2015 voor 1,8 miljoen euro werd opgelicht.

Asics opent grootste winkel in Londen

04/08/2017

Sportmerk Asics heeft in Londen een nieuwe flagshipstore geopend: meteen de grootste winkel van het merk ter wereld. De nieuwe winkel in Regent Street brengt voor het eerste de vier verschillende labels van het merk samen.

Back to top