Galeries Lafayette neemt meerderheidsaandeel in La Redoute

Galeries Lafayette neemt meerderheidsaandeel in La Redoute
Shutterstock

De Franse warenhuisketen Galeries Lafayette heeft aangekondigd dat ze een aandeel van 51% gaat nemen in La Redoute. De overige 49% zullen in een later stadium ook overgenomen worden.

Complementair

“Met de nooit geziene veranderingen die de mode- en retailindustrie wereldwijd doormaakt, zullen de complementaire posities van La Redoute en Galeries Lafayette ons in de markt zetten als een leidende fysieke en digitale retailer die gespecialiseerd is in mode en wooninrichting, met Franse wortels en een internationale uitstraling”, zegt Philippe Houzé, CEO bij de Galeries Lafayette Group, volgens Fashion Network.

 

Ook na de overname zullen Nathalie Balla en Eric Courteille La Retoute blijven leiden met hun team. De bedoeling is dat de twee bedrijven hun expertise delen en dat La Redoute zo een stevige band creëert met een grote retailpartner. Dankzij de overname hoopt La Redoute tegen 2021 een omzet van 1 miljard euro te halen. Voor Galeries Lafayette is het dan weer de aangewezen manier om de transformatie naar een omnichannelbedrijf te versnellen.

 

De nieuwe groep heeft vandaag een gezamenlijke omzet van 4,5 miljard euro en wil dat tegen 2020 optrekken naar minstens 5,5 miljard euro. Een overnameprijs voor La Redoute, dat 750 miljoen euro omzet haalt en negen miljoen unieke bezoekers per maand heeft, werd niet bekend gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Back to top