Galeries Lafayette neemt meerderheidsaandeel in La Redoute | RetailDetail

Galeries Lafayette neemt meerderheidsaandeel in La Redoute

Galeries Lafayette neemt meerderheidsaandeel in La Redoute
Shutterstock

De Franse warenhuisketen Galeries Lafayette heeft aangekondigd dat ze een aandeel van 51% gaat nemen in La Redoute. De overige 49% zullen in een later stadium ook overgenomen worden.

Complementair

“Met de nooit geziene veranderingen die de mode- en retailindustrie wereldwijd doormaakt, zullen de complementaire posities van La Redoute en Galeries Lafayette ons in de markt zetten als een leidende fysieke en digitale retailer die gespecialiseerd is in mode en wooninrichting, met Franse wortels en een internationale uitstraling”, zegt Philippe Houzé, CEO bij de Galeries Lafayette Group, volgens Fashion Network.

 

Ook na de overname zullen Nathalie Balla en Eric Courteille La Retoute blijven leiden met hun team. De bedoeling is dat de twee bedrijven hun expertise delen en dat La Redoute zo een stevige band creëert met een grote retailpartner. Dankzij de overname hoopt La Redoute tegen 2021 een omzet van 1 miljard euro te halen. Voor Galeries Lafayette is het dan weer de aangewezen manier om de transformatie naar een omnichannelbedrijf te versnellen.

 

De nieuwe groep heeft vandaag een gezamenlijke omzet van 4,5 miljard euro en wil dat tegen 2020 optrekken naar minstens 5,5 miljard euro. Een overnameprijs voor La Redoute, dat 750 miljoen euro omzet haalt en negen miljoen unieke bezoekers per maand heeft, werd niet bekend gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.