Galeries Lafayette wordt trekpleister nieuwe vleugel Carré-Sénart | RetailDetail

Galeries Lafayette wordt trekpleister nieuwe vleugel Carré-Sénart

Galeries Lafayette wordt trekpleister nieuwe vleugel Carré-Sénart

De Franse luxewarenhuisketen Galeries Lafayette gaat een 6.000 m² grote vestiging openen in de nieuwe vleugel van Carré-Sénart. Dat winkelcentrum krijgt er tegen 2018 liefst 40.000 m² bij.

Bijna 15 miljoen bezoekers per jaar

Galeries Lafayette opent in 2018 een nieuwe vestiging van 6.000 m² in het 'betere' shoppingcenter Carré-Sénart in Lieusaint (Seine-et-Marne). De winkel zal twee verdiepingen innemen van de nieuwe vleugel die Unibail-Rodamco er bouwt. Na de uitbreiding, goed voor zo'n 40.000 m², zal het winkelcentrum een totale oppervlakte beslaan van meer dan 150.000 m².

 

Galeries Lafayette koos naar eigen zeggen voor Carré-Sénart omdat het winkelcentrum een "schatkist van topkwaliteit" vormt, die perfect past bij de uitstraling van het merk. Carré Sénart was dan ook het eerste winkelcentrum in Frankrijk dat 4 sterren kreeg. Het telt 130 winkels en lokt elk jaar 14,7 miljoen bezoekers, goed voor een tiende plaats in de rangschikking van drukst bezochte winkelcentra van Frankrijk.

 

Het is meteen de tweede opening op korte termijn die Galeries Lafayette aankondigt: begin oktober meldde de groep al zijn komst naar de Champs-Elysées in Parijs, in de voormalige Virgin Megastore. Ook op die vestiging is het nog wachten tot 2018. Het Franse icoon, opgericht in 1894, runt vandaag 65 luxewarenhuizen - goed voor alles samen 700.000 m² winkelvloer - en verkoopt jaarlijks voor ruim 3 miljard euro aan (luxe)producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.