Galeries Lafayette wordt trekpleister nieuwe vleugel Carré-Sénart

Galeries Lafayette wordt trekpleister nieuwe vleugel Carré-Sénart

De Franse luxewarenhuisketen Galeries Lafayette gaat een 6.000 m² grote vestiging openen in de nieuwe vleugel van Carré-Sénart. Dat winkelcentrum krijgt er tegen 2018 liefst 40.000 m² bij.

Bijna 15 miljoen bezoekers per jaar

Galeries Lafayette opent in 2018 een nieuwe vestiging van 6.000 m² in het 'betere' shoppingcenter Carré-Sénart in Lieusaint (Seine-et-Marne). De winkel zal twee verdiepingen innemen van de nieuwe vleugel die Unibail-Rodamco er bouwt. Na de uitbreiding, goed voor zo'n 40.000 m², zal het winkelcentrum een totale oppervlakte beslaan van meer dan 150.000 m².

 

Galeries Lafayette koos naar eigen zeggen voor Carré-Sénart omdat het winkelcentrum een "schatkist van topkwaliteit" vormt, die perfect past bij de uitstraling van het merk. Carré Sénart was dan ook het eerste winkelcentrum in Frankrijk dat 4 sterren kreeg. Het telt 130 winkels en lokt elk jaar 14,7 miljoen bezoekers, goed voor een tiende plaats in de rangschikking van drukst bezochte winkelcentra van Frankrijk.

 

Het is meteen de tweede opening op korte termijn die Galeries Lafayette aankondigt: begin oktober meldde de groep al zijn komst naar de Champs-Elysées in Parijs, in de voormalige Virgin Megastore. Ook op die vestiging is het nog wachten tot 2018. Het Franse icoon, opgericht in 1894, runt vandaag 65 luxewarenhuizen - goed voor alles samen 700.000 m² winkelvloer - en verkoopt jaarlijks voor ruim 3 miljard euro aan (luxe)producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top