Galeries Lafayette wordt trekpleister nieuwe vleugel Carré-Sénart

Galeries Lafayette wordt trekpleister nieuwe vleugel Carré-Sénart

De Franse luxewarenhuisketen Galeries Lafayette gaat een 6.000 m² grote vestiging openen in de nieuwe vleugel van Carré-Sénart. Dat winkelcentrum krijgt er tegen 2018 liefst 40.000 m² bij.

Bijna 15 miljoen bezoekers per jaar

Galeries Lafayette opent in 2018 een nieuwe vestiging van 6.000 m² in het 'betere' shoppingcenter Carré-Sénart in Lieusaint (Seine-et-Marne). De winkel zal twee verdiepingen innemen van de nieuwe vleugel die Unibail-Rodamco er bouwt. Na de uitbreiding, goed voor zo'n 40.000 m², zal het winkelcentrum een totale oppervlakte beslaan van meer dan 150.000 m².

 

Galeries Lafayette koos naar eigen zeggen voor Carré-Sénart omdat het winkelcentrum een "schatkist van topkwaliteit" vormt, die perfect past bij de uitstraling van het merk. Carré Sénart was dan ook het eerste winkelcentrum in Frankrijk dat 4 sterren kreeg. Het telt 130 winkels en lokt elk jaar 14,7 miljoen bezoekers, goed voor een tiende plaats in de rangschikking van drukst bezochte winkelcentra van Frankrijk.

 

Het is meteen de tweede opening op korte termijn die Galeries Lafayette aankondigt: begin oktober meldde de groep al zijn komst naar de Champs-Elysées in Parijs, in de voormalige Virgin Megastore. Ook op die vestiging is het nog wachten tot 2018. Het Franse icoon, opgericht in 1894, runt vandaag 65 luxewarenhuizen - goed voor alles samen 700.000 m² winkelvloer - en verkoopt jaarlijks voor ruim 3 miljard euro aan (luxe)producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Back to top