Gap Inc gaat focussen op Old Navy en Athleta | RetailDetail

Gap Inc gaat focussen op Old Navy en Athleta

Gap Inc gaat focussen op Old Navy en Athleta
Shutterstock

Het Amerikaanse modebedrijf Gap gaat zijn interne strategie helemaal omgooien. In de toekomst gaat het zo focussen op de merken Old Navy en Athleta, ten nadele van Gap en Banana Republic, die momenteel het meeste aandacht krijgen.

200 sluitingen, 300 openingen

De keuze van Gap heeft alles te maken met de prestaties van de verschillende merken. Uit de laatste resultaten blijkt immers dat Old Navy en Athleta stukken beter presteren dan de oude getrouwen. De nieuwe strategie zal vooral drastische gevolgen hebben voor het winkelnetwerk van Gap Inc: 200 vestigingen van Gap en Banana Republic zullen de deuren moeten sluiten, maar daar komen wel 300 nieuwe winkels van Old Navy en Athleta voor in de plaats. Gap verwacht de komende jaren een groei van Old Navy naar 10 miljard dollar en van Athleta naar 1 miljard dollar.

 

“In de afgelopen twee jaar hebben we aanzienlijke vooruitgang geboekt in de ontwikkeling van hoe we werken,” stelt Art Peck, president en CEO van Gap Inc volgens Fashion United. “Met veel van deze basis op zijn plaats, verleggen we onze focus nu naar groei. We zullen onze iconische merken op grote schaal gebruiken om groei te realiseren door te kijken hoe onze klanten winkelen.”

 

Sinds 2005 heeft Gap Inc het winkelnetwerk al met 650 vestigingen teruggedrongen en wordt er ook meer gefocust op de online verkoop, die de grootste omzet- en winstgroei binnen het bedrijf toont.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.