Gap Inc gaat focussen op Old Navy en Athleta

Gap Inc gaat focussen op Old Navy en Athleta
Shutterstock

Het Amerikaanse modebedrijf Gap gaat zijn interne strategie helemaal omgooien. In de toekomst gaat het zo focussen op de merken Old Navy en Athleta, ten nadele van Gap en Banana Republic, die momenteel het meeste aandacht krijgen.

200 sluitingen, 300 openingen

De keuze van Gap heeft alles te maken met de prestaties van de verschillende merken. Uit de laatste resultaten blijkt immers dat Old Navy en Athleta stukken beter presteren dan de oude getrouwen. De nieuwe strategie zal vooral drastische gevolgen hebben voor het winkelnetwerk van Gap Inc: 200 vestigingen van Gap en Banana Republic zullen de deuren moeten sluiten, maar daar komen wel 300 nieuwe winkels van Old Navy en Athleta voor in de plaats. Gap verwacht de komende jaren een groei van Old Navy naar 10 miljard dollar en van Athleta naar 1 miljard dollar.

 

“In de afgelopen twee jaar hebben we aanzienlijke vooruitgang geboekt in de ontwikkeling van hoe we werken,” stelt Art Peck, president en CEO van Gap Inc volgens Fashion United. “Met veel van deze basis op zijn plaats, verleggen we onze focus nu naar groei. We zullen onze iconische merken op grote schaal gebruiken om groei te realiseren door te kijken hoe onze klanten winkelen.”

 

Sinds 2005 heeft Gap Inc het winkelnetwerk al met 650 vestigingen teruggedrongen en wordt er ook meer gefocust op de online verkoop, die de grootste omzet- en winstgroei binnen het bedrijf toont.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top