Geox ziet omzet groeien ondanks daling in Italië | RetailDetail

Geox ziet omzet groeien ondanks daling in Italië

Geox ziet omzet groeien ondanks daling in Italië

Het Italiaanse schoenenmerk Geox heeft in het eerste kwartaal van 2016 een omzetstijging van 4,7% laten optekenen. Op thuismarkt Italië ging de omzet er wel op achteruit, maar in de rest van Europa en Noord-Amerika was er een mooie groei.

Sterke groei in Noord-Amerika

De totale omzet van Geox kwam in het eerste kwartaal uit op 294,3 miljoen euro. Dat was te danken aan groei in alle verkoopkanalen. Vooral de multibrandverkoop ging er sterk op vooruit, met een groei van 7,1%. De verkoop van schoenen, goed voor negentig procent van de omzet, steeg met 4,9% naar 265,2 miljoen euro. De verkoop van kleding kende een groei met 3,2% naar 29,2 miljoen euro.

 

In Italië daalde de omzet licht van 100,5 miljoen euro naar 99,7 miljoen euro. Dat werd wel goedgemaakt door de resultaten in de rest van Europa en Noord-Amerika, met een omzetstijging van 7,3% naar 128,5 miljoen euro. In Noord-Amerika was de groei met 10,4% zelfs nog groter: daar kwam de omzet uit op 15,7 miljoen euro. In de rest van de wereld groeide de omzet met 8,3%.

 

Op het einde van het kwartaal telde Geox 1.149 winkels, waarvan 468 in eigen handen. Er werden 14 nieuwe winkels geopend, maar tegelijk sloten er ook 26 filialen de deuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top