Geox ziet omzet groeien ondanks daling in Italië | RetailDetail

Geox ziet omzet groeien ondanks daling in Italië

Geox ziet omzet groeien ondanks daling in Italië

Het Italiaanse schoenenmerk Geox heeft in het eerste kwartaal van 2016 een omzetstijging van 4,7% laten optekenen. Op thuismarkt Italië ging de omzet er wel op achteruit, maar in de rest van Europa en Noord-Amerika was er een mooie groei.

Sterke groei in Noord-Amerika

De totale omzet van Geox kwam in het eerste kwartaal uit op 294,3 miljoen euro. Dat was te danken aan groei in alle verkoopkanalen. Vooral de multibrandverkoop ging er sterk op vooruit, met een groei van 7,1%. De verkoop van schoenen, goed voor negentig procent van de omzet, steeg met 4,9% naar 265,2 miljoen euro. De verkoop van kleding kende een groei met 3,2% naar 29,2 miljoen euro.

 

In Italië daalde de omzet licht van 100,5 miljoen euro naar 99,7 miljoen euro. Dat werd wel goedgemaakt door de resultaten in de rest van Europa en Noord-Amerika, met een omzetstijging van 7,3% naar 128,5 miljoen euro. In Noord-Amerika was de groei met 10,4% zelfs nog groter: daar kwam de omzet uit op 15,7 miljoen euro. In de rest van de wereld groeide de omzet met 8,3%.

 

Op het einde van het kwartaal telde Geox 1.149 winkels, waarvan 468 in eigen handen. Er werden 14 nieuwe winkels geopend, maar tegelijk sloten er ook 26 filialen de deuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.