Geox ziet omzet groeien ondanks daling in Italië | RetailDetail

Geox ziet omzet groeien ondanks daling in Italië

Geox ziet omzet groeien ondanks daling in Italië

Het Italiaanse schoenenmerk Geox heeft in het eerste kwartaal van 2016 een omzetstijging van 4,7% laten optekenen. Op thuismarkt Italië ging de omzet er wel op achteruit, maar in de rest van Europa en Noord-Amerika was er een mooie groei.

Sterke groei in Noord-Amerika

De totale omzet van Geox kwam in het eerste kwartaal uit op 294,3 miljoen euro. Dat was te danken aan groei in alle verkoopkanalen. Vooral de multibrandverkoop ging er sterk op vooruit, met een groei van 7,1%. De verkoop van schoenen, goed voor negentig procent van de omzet, steeg met 4,9% naar 265,2 miljoen euro. De verkoop van kleding kende een groei met 3,2% naar 29,2 miljoen euro.

 

In Italië daalde de omzet licht van 100,5 miljoen euro naar 99,7 miljoen euro. Dat werd wel goedgemaakt door de resultaten in de rest van Europa en Noord-Amerika, met een omzetstijging van 7,3% naar 128,5 miljoen euro. In Noord-Amerika was de groei met 10,4% zelfs nog groter: daar kwam de omzet uit op 15,7 miljoen euro. In de rest van de wereld groeide de omzet met 8,3%.

 

Op het einde van het kwartaal telde Geox 1.149 winkels, waarvan 468 in eigen handen. Er werden 14 nieuwe winkels geopend, maar tegelijk sloten er ook 26 filialen de deuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.