Geox ziet omzet groeien ondanks daling in Italië

Geox ziet omzet groeien ondanks daling in Italië

Het Italiaanse schoenenmerk Geox heeft in het eerste kwartaal van 2016 een omzetstijging van 4,7% laten optekenen. Op thuismarkt Italië ging de omzet er wel op achteruit, maar in de rest van Europa en Noord-Amerika was er een mooie groei.

Sterke groei in Noord-Amerika

De totale omzet van Geox kwam in het eerste kwartaal uit op 294,3 miljoen euro. Dat was te danken aan groei in alle verkoopkanalen. Vooral de multibrandverkoop ging er sterk op vooruit, met een groei van 7,1%. De verkoop van schoenen, goed voor negentig procent van de omzet, steeg met 4,9% naar 265,2 miljoen euro. De verkoop van kleding kende een groei met 3,2% naar 29,2 miljoen euro.

 

In Italië daalde de omzet licht van 100,5 miljoen euro naar 99,7 miljoen euro. Dat werd wel goedgemaakt door de resultaten in de rest van Europa en Noord-Amerika, met een omzetstijging van 7,3% naar 128,5 miljoen euro. In Noord-Amerika was de groei met 10,4% zelfs nog groter: daar kwam de omzet uit op 15,7 miljoen euro. In de rest van de wereld groeide de omzet met 8,3%.

 

Op het einde van het kwartaal telde Geox 1.149 winkels, waarvan 468 in eigen handen. Er werden 14 nieuwe winkels geopend, maar tegelijk sloten er ook 26 filialen de deuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Hema maakt eindelijk weer winst

07/12/2017

Hema weet weer wat winst is: nadat het de voorbije kwartalen het nettoverlies al had kunnen drukken, is de Nederlandse keten er in het derde kwartaal in geslaagd om voor het eerst sinds lang een nettowinst op te tekenen.

Hudson’s Bay lijdt fors verlies in derde kwartaal

07/12/2017

In het derde kwartaal van 2017 heeft het Canadese Hudson’s Bay opnieuw fors verlies geleden. Het moederbedrijf van onder meer Saks OFF 5th zag daarnaast ook de omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Back to top