Global Fashion Group dringt verlies terug

Global Fashion Group dringt verlies terug

De Global Fashion Group, de modegroep die werd opgericht door investeringsgroep Kinnevik en Rocket Internet, is er in het tweede kwartaal in geslaagd om het verlies verder terug te dringen. De omzet steeg met meer dan een kwart.

Halvering verlies

In het tweede kwartaal steeg de omzet met 25,6% naar 281,9 miljoen euro. Ook voor wisselkoerseffecten was er een sprong voorwaarts van 16%. Ondanks die sterke groei was er nog steeds sprake van een negatieve EBITDA van 12,1 miljoen euro, al was dat ongeveer de helft minder dan een jaar eerder.

 

De Global Fashion Group is het moederbedrijf van een aantal modewebshops in Rusland, Latijns Amerika, het Midden-Oosten en Zuidoost-Azië die werden opgericht door het Duitse Rocket Internet.

 

De groep werd in 2014 gevormd in samenwerking met het Zweedse Kinnevik en moet van de aparte modeshops één grootmacht maken. Bij de oprichting waren de webshops nog meer dan 2,5 miljard euro waard, maar momenteel is dat al teruggevallen naar ongeveer 1 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Back to top