Global Fashion Group dringt verlies terug

Global Fashion Group dringt verlies terug

De Global Fashion Group, de modegroep die werd opgericht door investeringsgroep Kinnevik en Rocket Internet, is er in het tweede kwartaal in geslaagd om het verlies verder terug te dringen. De omzet steeg met meer dan een kwart.

Halvering verlies

In het tweede kwartaal steeg de omzet met 25,6% naar 281,9 miljoen euro. Ook voor wisselkoerseffecten was er een sprong voorwaarts van 16%. Ondanks die sterke groei was er nog steeds sprake van een negatieve EBITDA van 12,1 miljoen euro, al was dat ongeveer de helft minder dan een jaar eerder.

 

De Global Fashion Group is het moederbedrijf van een aantal modewebshops in Rusland, Latijns Amerika, het Midden-Oosten en Zuidoost-Azië die werden opgericht door het Duitse Rocket Internet.

 

De groep werd in 2014 gevormd in samenwerking met het Zweedse Kinnevik en moet van de aparte modeshops één grootmacht maken. Bij de oprichting waren de webshops nog meer dan 2,5 miljard euro waard, maar momenteel is dat al teruggevallen naar ongeveer 1 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top