Groeiend ZEB pakt markt voor kindermode aan

Met ZEB for Stars waagt de multimerken-moderetailer de stap naar een nieuw marktsegment: kindermode. Volgens topman Luc Van Mol is er potentieel voor een twintigtal kinderwinkels.

 

“Gat in de markt”

ZEB is sinds 2017 hoofdaandeelhouder van For Stars in Hasselt, de winkel die focust op 'high-end' kinderkledij en communiekledij. Na een verbreding van het merkenaanbod en de opening van twee extra filialen in Zoersel en Brugge is nu de tijd rijp voor een uitrol: op 8 maart opent de vierde ZEB for Stars in Oostende.

 

“We willen met ZEB for stars de referentie worden in kinderkledij,” zegt Van Mol. “We zullen de keten op vijf jaar tijd verder uitrollen en mikken op de opening van een twintigtal winkels. We vullen een groot gat in een versnipperde markt. Er bestaat nog geen multimerkenketen voor kinderkledij, waar ouders en hun kroost op 1000 m² in een prettige en ruime shopomgeving de keuze hebben uit meer dan vijftig merken.”

 

Sterke groeicijfers

Ook de andere winkelformules van de groep blijven flink groeien: na openingen in Diest en Marche-en-Famenne komt de teller voor ZEB in maart op 69 te staan. Dat moeten er de komende jaren honderd worden. Voor The Fashion Store, momenteel goed voor negen winkels, staan er twee bijkomende locaties op de planning. Op termijn is er ruimte om het enseigne te laten groeien naar dertig winkelpunten. PointCarré, met 28 winkels, geeft prioriteit aan digitalisering.

 

ZEB was in boekjaar 2017-2018 goed voor een omzet van 209,5 miljoen euro, een spectaculaire groei met 25% dank zij de overname van PointCarré en Fashion Store. Voor het boekjaar 2018-2019 mikt de retailer op een omzet van 224 miljoen euro, een stijging met 7%.