Grotere marges zorgen voor hogere winst bij Levi’s

Grotere marges zorgen voor hogere winst bij Levi’s

Het Amerikaanse jeansmerk Levi's heeft in het derde kwartaal een flink hogere winst binnengehaald, dankzij grotere brutomarges ten gevolge van gestroomlijnde productielijnen. De nettowinst steeg met 15% naar 58 miljoen dollar (50 miljoen euro).

Slechte wisselkoersen

Naast de hogere marges was er ook een grotere groei van de retail- en groothandelsactiviteiten. Toch daalde de omzet binnen het bedrijf met 1% naar 1,14 miljard dollar (een miljard euro), door wisselkoerseffecten: zonder de ongunstige koerswisselingen zou de omzet met 7% zijn gestegen. Vooral de nieuwe damescollectie deed het goed: daar was sprake van een tweecijferige groei.

 

De retailomzet steeg met 8% in het derde kwartaal, dankzij verdere uitbreiding van het aantal winkels in Europa en Azië. Daardoor steeg de omzet in Europa met 2%, in Amerika was er sprake van een groei van 18% en in Azië was er zelfs een omzetgroei van bijna 50%.

 

CEO Chip Bergh verwacht dat de vergelijkbare omzet in het vierde kwartaal zal dalen, omdat er een week minder verkocht kan worden ten opzichte van vorig jaar. Hij heeft er echter wel vertrouwen in dat de jaaromzet en de brutowinst zullen groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top