Gucci opent restaurant en museum in Firenze | RetailDetail

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

Gucci opent restaurant en museum in Firenze
Gucci

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

 

Gucci Garden

Het restaurant is te vinden in het Palazzo della Mercanzia, een gebouw uit de veertiende eeuw met zicht op het bekende Piazza della Signoria. Een gerecht kost er tussen 20 en 30 euro. Het restaurant maakt deel uit van de Gucci Garden, die ook een tentoonstellingsruimte, een boetiek en een bioscoopzaal bevat. De Gucci Garden is verdeeld in een aantal kamers met een eigen thema, die de toekomstvisie van Gucci uit de doeken doen, terwijl er ook voldoende ruimte is om het verleden te appreciëren. Zo is er een kamer waar het bekende logo van Gucci in al zijn vormen doorheen de jaren te zien is.

 

De Gucci Garden werd op 10 januari geopend tijdens de Pitti Uomo, de mannenmodebeurs die elke twee jaar plaatsvindt in de stad. Een bezoekje aan het museum kost 8 euro, waarvan de helft wordt geschonken aan een goed doel dat zich bezighoudt met het behoud van historische gebouwen in Firenze.

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid. Recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.