Gucci stuwende factor bij luxegroep Kering | RetailDetail

Gucci stuwende factor bij luxegroep Kering

Gucci stuwende factor bij luxegroep Kering
Shutterstock

De Franse luxegroep Kering heeft in het derde kwartaal de verwachtingen van analisten overtroffen, voornamelijk dankzij sterke prestaties van modemerk Gucci. Op vergelijkbare basis steeg de omzet met meer dan een kwart.

Helft meer omzet bij Gucci

De totale omzet voor Kering kwam in het derde kwartaal uit op 3,925 miljard euro, een groei van 23,2% ten opzichte van een jaar eerder. Op vergelijkbare basis ging de omzet er zelfs met 28,4% op vooruit. De sterkste stijger was Gucci: daar steeg de omzet met 42,8% naar 1,55 miljard euro. Bij Yves Saint Laurent steeg de omzet met 17,7% naar 383,7 miljoen euro. Gisteren meldde sportmerk Puma al dat het met 13% was gegroeid. Bottega Veneta deed het iets minder goed, want daar daalde de omzet met 4,5%. Op vergelijkbare basis was er wel nog een kleine groei van net geen procent.

 

“Dankzij de feilloze uitvoering van onze strategieën hebben we opnieuw een kwartaal met uitstekende groei afgeleverd”, zegt CEO François-Henri Pinault. “We zullen blijven concentreren op organische groei en een strikte financiële discipline. Ondanks slechte wisselkoerseffecten en een moeilijke vergelijkingsbasis, blijven we geloven in een recordjaar voor Kering.”

 

Gucci doet het tegenwoordig bijzonder goed bij jongeren en dat straalt vooral af op de online verkoop, die met meer dan 100 procent groeide ten opzichte van een jaar eerder.

 

Het lijkt zo een goed jaar te worden voor de Franse luxebedrijven, want eerder kwam ook concurrent LVMH al op de proppen met sterke cijfers voor het derde kwartaal. Beide bedrijven wijzen wel op de sterke positie van de euro en de effecten daarvan op de buitenlandse markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.