Guess dankt groeit aan Europa en Azië

Guess dankt groeit aan Europa en Azië

Het Amerikaanse kledingmerk Guess zag zijn omzet en winst gevoelig toenemen afgelopen boekjaar. Dat komt bijna volledig door de groei in Europa en Azië.

 

Opnieuw winstgevend

Voor het fiscale jaar (dat bij Guess eindigde op 2 februari), boekte Guess een nettowinst van 14,1 miljoen dollar (12 miljoen euro). Een jaar geleden moest het bedrijf nog een verlies slikken van 7,9 miljoen dollar (6,5 miljoen euro).

 

De totale verkopen stegen met 10,4% tot 2,61 miljard dollar (2,3 miljard euro). In Noord- en Zuid-Amerika liep de omzet uit retail terug met 1%, maar Guess kon wel meer inkomsten puren uit zijn groothandelsactiviteiten (+13,6%).

 

De omzet in Europa steeg dan weer met 14,4%, maar in Azië kende het label zijn sterkste groei met een omzetstijging van liefst 25,7%. Ook in 2017 waren Azië en Europa verantwoordelijk voor de groei van het bedrijf, met een omzetstijging van respectievelijk 24,3% en 26,7%.