Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië | RetailDetail

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië
Shutterstock

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Terugval in Amerika

De totale omzet van Guess kwam in het derde kwartaal uit op 554,1 miljoen dollar (470 miljoen euro), goed voor een groei van 3,3%. In Europa en Azië groeide de omzet respectievelijk met 19 en 17%, dankzij de opening van nieuwe winkels en een sterke prestatie op vlak van wholesale. In Noord- en Zuid-Amerika waren de prestaties minder positief: de retailomzet daalde er met 13,4%, terwijl de omzet uit wholesale zelfs terugviel met 16,8%.

 

“Als ik naar de toekomst van ons bedrijf kijk, dan zie ik dat er in Europa en Azië nog veel mogelijkheden zijn en dat we er ook volgend jaar sterk zouden moeten groeien”, zegt CEO Victor Herrero.

 

Ondanks die hogere omzet wist Guess in het derde kwartaal geen winst te maken: het bedrijf boekte een nettoverlies van 2,9 miljoen dollar (2,5 miljoen euro), terwijl er een jaar eerder nog een winst was van 9,1 miljoen dollar (7,7 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.