Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië | RetailDetail

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië
Shutterstock

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Terugval in Amerika

De totale omzet van Guess kwam in het derde kwartaal uit op 554,1 miljoen dollar (470 miljoen euro), goed voor een groei van 3,3%. In Europa en Azië groeide de omzet respectievelijk met 19 en 17%, dankzij de opening van nieuwe winkels en een sterke prestatie op vlak van wholesale. In Noord- en Zuid-Amerika waren de prestaties minder positief: de retailomzet daalde er met 13,4%, terwijl de omzet uit wholesale zelfs terugviel met 16,8%.

 

“Als ik naar de toekomst van ons bedrijf kijk, dan zie ik dat er in Europa en Azië nog veel mogelijkheden zijn en dat we er ook volgend jaar sterk zouden moeten groeien”, zegt CEO Victor Herrero.

 

Ondanks die hogere omzet wist Guess in het derde kwartaal geen winst te maken: het bedrijf boekte een nettoverlies van 2,9 miljoen dollar (2,5 miljoen euro), terwijl er een jaar eerder nog een winst was van 9,1 miljoen dollar (7,7 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…