Hans Anders boekt recordjaar | RetailDetail

Hans Anders boekt recordjaar

Hans Anders boekt recordjaar

Optiekketen Hans Anders heeft een recordjaar achter de rug: in 2015 steeg de omzet met 8,5% tot 171 miljoen euro, terwijl de winst liefst 40% toenam. De keten verwacht ook in 2016 een mooie groei, mede dankzij een gloednieuwe webshop.

"Beste boekjaar uit de geschiedenis"

Die groei heeft Hans Anders volgens algemeen directeur Remco Boerefijn te danken aan het aanbod van topmerken aan lage prijzen: “Het retailklimaat in Nederland is slecht. Toch was 2015 het beste boekjaar in het 33-jarig bestaan van Hans Anders.“ Daar plukte ook het personeel de vruchten van, want zij konden meer dan tachtig nieuwe collega's verwelkomen.

 

Volgens Boerefijn oogt ook de toekomst mooi voor Hans Anders: dankzij nieuwe winkels, een uitgebreider assortiment, een toegenomen nadruk op hoortoestellen en een volledig vernieuwde webshop hoopt de keten opnieuw recordcijfers op te tekenen. Bovendien moeten er een twintigtal winkels volgens het nieuwe concept komen, met meer beleving en extra veel A-merken. "Iedere verbouwing leidt telkens binnen enkele maanden tot een fors hogere omzet van de vestiging", weet de directeur.

 

Hans Anders is naast thuisland Nederland ook actief in België en Frankrijk en heeft in totaal bijna 400 winkels. Daarnaast zijn er ook de 36 winkels van de Zweedse zusterketen Direkt Optik, waardoor de Hans Anders Groep meer dan 1600 medewerkers telt. Het bedrijf uit Gorinchem werd opgericht in 1982 en deed oorspronkelijk enkel in brillen en contactlenzen, maar verruimde zijn aanbod in 1999 ook tot hoorapparaten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.