Hans Anders boekt recordjaar

Hans Anders boekt recordjaar

Optiekketen Hans Anders heeft een recordjaar achter de rug: in 2015 steeg de omzet met 8,5% tot 171 miljoen euro, terwijl de winst liefst 40% toenam. De keten verwacht ook in 2016 een mooie groei, mede dankzij een gloednieuwe webshop.

"Beste boekjaar uit de geschiedenis"

Die groei heeft Hans Anders volgens algemeen directeur Remco Boerefijn te danken aan het aanbod van topmerken aan lage prijzen: “Het retailklimaat in Nederland is slecht. Toch was 2015 het beste boekjaar in het 33-jarig bestaan van Hans Anders.“ Daar plukte ook het personeel de vruchten van, want zij konden meer dan tachtig nieuwe collega's verwelkomen.

 

Volgens Boerefijn oogt ook de toekomst mooi voor Hans Anders: dankzij nieuwe winkels, een uitgebreider assortiment, een toegenomen nadruk op hoortoestellen en een volledig vernieuwde webshop hoopt de keten opnieuw recordcijfers op te tekenen. Bovendien moeten er een twintigtal winkels volgens het nieuwe concept komen, met meer beleving en extra veel A-merken. "Iedere verbouwing leidt telkens binnen enkele maanden tot een fors hogere omzet van de vestiging", weet de directeur.

 

Hans Anders is naast thuisland Nederland ook actief in België en Frankrijk en heeft in totaal bijna 400 winkels. Daarnaast zijn er ook de 36 winkels van de Zweedse zusterketen Direkt Optik, waardoor de Hans Anders Groep meer dan 1600 medewerkers telt. Het bedrijf uit Gorinchem werd opgericht in 1982 en deed oorspronkelijk enkel in brillen en contactlenzen, maar verruimde zijn aanbod in 1999 ook tot hoorapparaten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top