Hasseltse winkel Hunkemöller heropent de helft groter

Hasseltse winkel Hunkemöller heropent de helft groter

Op 1 september heropent lingerieketen Hunkemöller haar filiaal aan de Hasseltse Hoogstraat. De totaal vernieuwde vestiging kreeg meteen het recentste designconcept aangemeten en werd 100 m² groter.

270 m² lingerieplezier

"De winkel op deze AAA-locatie in hartje Hasselt werd verbouwd volgens het allernieuwste hoteldesign-concept van Hunkemöller", zegt Philippe Simons van Simons Walravens Retail Property Advisors. Dat Antwerpse retailadviesbureau staat in ons land en in het Groothertogdom Luxemburg in voor het beheer van de huurcontracten en voor de expansie van (onder meer) Hunkemöller.

 

"Omdat het pand achter de winkel vrijkwam, hebben we van de gelegenheid meteen gebruik gemaakt om die bijkomende 100 m² in te palmen, zodat het nieuwe vlaggenschip nu alles samen 270 m² groot is."

 

"Grootste van Europa worden"

De Nederlandse winkelketen in lingerie en badmode wenst in ons land "jaarlijks minstens vijf nieuwe filialen te openen", bevestigt Philippe Simons, "zowel op toplocaties, zoals in Hasselt, als in winkelcentra én in kleinere winkelkerngebieden." Hunkemöller beschikt momenteel al over negentig winkels in Belgie en nog eens acht in het Groothertogdom Luxemburg.

 

Hunkemöller, dat jarenlang een onderdeel was van Vendex KBB en diens opvolger Maxeda, werd in 2010 overgenomen door de Franse investeringsmaatschappij PAI. Die koestert de ambitie om van Hunkemöller de grootste lingerieretailer van Europa te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top