Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes
Dafinchi / Shutterstock.com

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Meer variatie in kindermode

De Britse warenhuisketen John Lewis maakte eerder deze maand al bekend dat het in zijn kinderafdeling en in de eigen collectie kinderkleding geen onderscheid meer maakt tussen jongens en meisjes. Ze wil kinderen en ouders op die manier vrijer laten kiezen en seksestereotypen tegengaan.

 

Ook in de winkels van Hema moeten de jongens- en meisjesafdeling plaats ruimen voor een algemene afdeling voor ‘kids’. In 300 van de 700 Hema-winkels is dat nu al het geval. Of Hema het onderscheid tussen de geslachten ook echt laat vallen, is echter nog de vraag. De keten zegt immers vooral meer variatie te willen brengen in de kindercollectie.

 

"We zien een groeiende behoefte aan stoerdere meisjeskleding”, zegt Trevor Perren, inkoopdirecteur kleding bij Hema, over de stap. Op Facebook zou een tienjarig meisje Hema twee jaar geleden aangespoord hebben om stoerder meisjesondergoed in de collectie te brengen. Het typisch ondergoed met roze hartjes was niks voor haar, een mening die door steeds meer jeugdige klanten wordt gedeeld. "Je zult nog steeds roze jurkjes zien bij de Hema. Maar we voegen daar stoerdere meisjeskleding aan toe”, aldus Perren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Hema maakt eindelijk weer winst

07/12/2017

Hema weet weer wat winst is: nadat het de voorbije kwartalen het nettoverlies al had kunnen drukken, is de Nederlandse keten er in het derde kwartaal in geslaagd om voor het eerst sinds lang een nettowinst op te tekenen.

Hema opent eerste Belgische flagshipstores met internationale formule

06/12/2017

Het Nederlandse Hema heeft vandaag aan het Muntplein in Brussel de eerste Belgische flagshipstore geopend volgens het internationale concept. Eind deze week opent ook in Antwerpen zo'n winkel de deuren.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Back to top