Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes | RetailDetail

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes
Dafinchi / Shutterstock.com

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Meer variatie in kindermode

De Britse warenhuisketen John Lewis maakte eerder deze maand al bekend dat het in zijn kinderafdeling en in de eigen collectie kinderkleding geen onderscheid meer maakt tussen jongens en meisjes. Ze wil kinderen en ouders op die manier vrijer laten kiezen en seksestereotypen tegengaan.

 

Ook in de winkels van Hema moeten de jongens- en meisjesafdeling plaats ruimen voor een algemene afdeling voor ‘kids’. In 300 van de 700 Hema-winkels is dat nu al het geval. Of Hema het onderscheid tussen de geslachten ook echt laat vallen, is echter nog de vraag. De keten zegt immers vooral meer variatie te willen brengen in de kindercollectie.

 

"We zien een groeiende behoefte aan stoerdere meisjeskleding”, zegt Trevor Perren, inkoopdirecteur kleding bij Hema, over de stap. Op Facebook zou een tienjarig meisje Hema twee jaar geleden aangespoord hebben om stoerder meisjesondergoed in de collectie te brengen. Het typisch ondergoed met roze hartjes was niks voor haar, een mening die door steeds meer jeugdige klanten wordt gedeeld. "Je zult nog steeds roze jurkjes zien bij de Hema. Maar we voegen daar stoerdere meisjeskleding aan toe”, aldus Perren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe Brantano een volwaardige moderetailer wordt

22/02/2018

FNG gaat Brantano uitbouwen tot een sterk uithangbord voor merkenmode en -schoenen, en ambieert zo de eerste keuze te zijn voor een breed publiek. De retailer wil de markt dekken met drie complementaire winkelformules en een nieuw online platform.

Jack & Jones opent vijf winkels volgens nieuw concept

22/02/2018

Modeketen Jack & Jones opent dit voorjaar vijf winkels volgens een nieuw winkelconcept, vandaag is de primeur al voor het Westland Shopping Center in Anderlecht. Ook in maart en april staan er openingen gepland.

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Back to top