Henrik Bunge moet Björn Borg weer op weg helpen

Henrik Bunge moet Björn Borg weer op weg helpen

Henrik Bunge gaat op 1 augustus 2014 aan de slag als de nieuwe CEO van het ondergoedmerk Björn Borg. Hij moet de verkoop en de winstgevendheid van het bedrijf weer op het goede pad zetten.

Bunge brengt retailervaring mee

Bunge, die rechten studeerde aan de universiteit van Uppsala en nadien een opleiding strategisch verkoopmanagement volgde aan Harvard, neemt bij Björn Borg de plaats in van Henrik Fischer. Die werd in november vorig jaar interimtopman, nadat Arthur Engels kort voordien plots aftrad.

 

Tot oktober vorig jaar werkte Bunge voor de Zweedse kledingketen Peak Performance. Daarvoor was hij zes jaar aan de slag voor Adidas, onder meer als verantwoordelijke voor de acht noordelijke landen van de groep. De vier jaar voordien was hij verkoop- en marketingdirecteur bij de slaapcomfortwinkelketen Hästens.

 

Keten beleeft moeilijke periode

Bunge werd door Björn Borg aangetrokken omdat hij er bij vorige werkgevers in korte tijd in slaagde om het verkochte volume en de winstgevendheid te verhogen. Het ondergoedmerk heeft geen makkelijke periode achter de rug: vorig jaar ging de netto-omzet met 9% omlaag tot 499,2 miljoen Zweedse kroon (56 miljoen euro) en de nettowinst verloor zelfs 70 %.

 

Onder meer in Nederland, samen met Zweden de belangrijkste markt voor de onderneming, keek het bedrijf aan tegen een tegenvaller. Dutch Brand Management, de distributeur voor Nederland, besliste de meerderheid van de winkels te sluiten omdat het aantal bezoekers de laatste drie jaar met 20% à 25% terugliep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

Het moeilijkste is voorbij voor de modesector, zegt studiebureau McKinsey. Al blijft niks zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Back to top