Herenmodemerk Suitable investeert in schoenencollectie

Herenmodemerk Suitable investeert in schoenencollectie

Het herenmodemerk Suitable gaat investeren en komt met een eigen schoenencollectie op de proppen. Daarnaast wordt ook het assortiment van andere schoenenmerken, zoals Humberto, Giorgio en Greve, bij de keten uitgebreid.

 

Sneller inspelen op trends met eigen collectie

“Door een eigen label schoenen op te zetten, kan Suitable inspelen op de trend dat de levenscycli van ‘modische’ collecties korter wordt. Nog nooit is de consument zo onvoorspelbaar geweest en had hij zo veel kanalen ter beschikking om een aankoop te doen. Daarnaast hebben consumenten steeds meer de behoefte aan meerdere schoenen, passend bij de outfit. Inspelen op trends en snel schakelen is de kracht van de Suitable-labelcollectie”, staat te lezen in een persbericht.

 

Suitable werd in 1996 opgericht in Maastricht, maar heeft momenteel zijn hoofdkantoor in Rosmalen. Sinds de lancering heeft het al 13 eigen winkels en een webshop geopend. Naar eigen zeggen is Suitable met de webshop de grootste in online herenmode in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

COS mag dan toch winkel openen op Dansaertstraat

18/12/2017

Na jaren van problemen en protesten mag de Zweedse modeketen COS, dat onderdeel is van de H&M Group, volgend jaar dan eindelijk een vestiging openen op de Dansaertstraat in Brussel.

H&M wil Brusselse vestiging sluiten

18/12/2017

De Zweedse modegroep H&M heeft bij de bekendmaking van de resultaten van het vierde kwartaal laten verstaan dat het meer winkels wil sluiten. Een van die vestigingen bevindt zich in het winkelcentrum City 2 in Brussel.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Back to top