Herenmodemerk Suitable investeert in schoenencollectie | RetailDetail

Herenmodemerk Suitable investeert in schoenencollectie

Herenmodemerk Suitable investeert in schoenencollectie

Het herenmodemerk Suitable gaat investeren en komt met een eigen schoenencollectie op de proppen. Daarnaast wordt ook het assortiment van andere schoenenmerken, zoals Humberto, Giorgio en Greve, bij de keten uitgebreid.

 

Sneller inspelen op trends met eigen collectie

“Door een eigen label schoenen op te zetten, kan Suitable inspelen op de trend dat de levenscycli van ‘modische’ collecties korter wordt. Nog nooit is de consument zo onvoorspelbaar geweest en had hij zo veel kanalen ter beschikking om een aankoop te doen. Daarnaast hebben consumenten steeds meer de behoefte aan meerdere schoenen, passend bij de outfit. Inspelen op trends en snel schakelen is de kracht van de Suitable-labelcollectie”, staat te lezen in een persbericht.

 

Suitable werd in 1996 opgericht in Maastricht, maar heeft momenteel zijn hoofdkantoor in Rosmalen. Sinds de lancering heeft het al 13 eigen winkels en een webshop geopend. Naar eigen zeggen is Suitable met de webshop de grootste in online herenmode in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Maken Chinese gevangenen kleren voor H&M en C&A?

20/02/2018

De Britse ex-journalist Peter Humphrey beticht C&A en H&M van dwangarbeid. Met eigen ogen zou hij gezien hebben hoe gevangenen in Shanghai moesten werken voor Westerse ketens. De retailers onderzoeken de zaak.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Back to top