Hermès dankt Azië voor hogere winst | RetailDetail

Hermès dankt Azië voor hogere winst

Hermès dankt Azië voor hogere winst

Het Franse luxemerk Hermès heeft in de eerste zes maanden van 2014 een winststijging van 6,3% laten optekenen. Die had het vooral te danken aan een degelijke verkoop in Azië, waar concurrenten het veel minder goed deden.

Stabiele resultaten

De omzet van Hermès steeg met 7,9% naar 1,91 miljard euro, bij constante wisselkoersen was de stijging zelfs nog groter met 12%. De operationele winst steeg daarbij met 6,3% van 584 miljoen euro naar 621 miljoen euro. Analisten hadden een winst van 617 miljoen euro voorspeld.

 

"Hermès is de meest defensieve naam in de luxewereld: een lange wachtlijst en een bewuste poging om exclusief te zijn zorgen er voor dat de groei van Hermès en de marge stabieler is dan zijn concurrenten", zegt Luca Solca, een analist bij Exane BNP Paribas, aan Bloomberg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.