Hermès dankt Azië voor hogere winst | RetailDetail

Hermès dankt Azië voor hogere winst

Hermès dankt Azië voor hogere winst

Het Franse luxemerk Hermès heeft in de eerste zes maanden van 2014 een winststijging van 6,3% laten optekenen. Die had het vooral te danken aan een degelijke verkoop in Azië, waar concurrenten het veel minder goed deden.

Stabiele resultaten

De omzet van Hermès steeg met 7,9% naar 1,91 miljard euro, bij constante wisselkoersen was de stijging zelfs nog groter met 12%. De operationele winst steeg daarbij met 6,3% van 584 miljoen euro naar 621 miljoen euro. Analisten hadden een winst van 617 miljoen euro voorspeld.

 

"Hermès is de meest defensieve naam in de luxewereld: een lange wachtlijst en een bewuste poging om exclusief te zijn zorgen er voor dat de groei van Hermès en de marge stabieler is dan zijn concurrenten", zegt Luca Solca, een analist bij Exane BNP Paribas, aan Bloomberg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.