Hermès groeit met meer dan 10 procent

Hermès groeit met meer dan 10 procent
Shutterstock

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Winstgroei

De totale omzet van Hermès steeg met 11,2% naar 2,713 miljard euro, bij gelijke wisselkoersen was er een groei van 9,7%. De grootste groei was er in Azië, waar de omzet er met 13,6% op vooruit ging. In Noord- en Zuid-Amerika maakte de omzet een sprong van 11,8%. In Europa, exclusief Frankrijk, steeg de omzet dan weer met 9,6%, vooral dankzij de opening van enkele nieuwe winkels. In thuismarkt Frankrijk moest Hermès het tot slot stellen met een groei van 2,4%.

 

De operationele winst ging er met 13% op vooruit naar 931 miljoen euro. Onder de streep hield Hermès daar uiteindelijk nog 605 miljoen euro van over, een sprong voorwaarts van 11%.

 

Per sector was de lederwarendivisie met 12% de sterkste groeier, maar ook de divisie ‘ready-to-wear & accessoires’ zette een stap voorwaarts van 10% en de parfums groeiden met 8%. De verkoop van horloges blijft last hebben van moeilijke marktomstandigheden en daalde met 1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top