Hermès groeit met meer dan 10 procent

Hermès groeit met meer dan 10 procent
Shutterstock

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Winstgroei

De totale omzet van Hermès steeg met 11,2% naar 2,713 miljard euro, bij gelijke wisselkoersen was er een groei van 9,7%. De grootste groei was er in Azië, waar de omzet er met 13,6% op vooruit ging. In Noord- en Zuid-Amerika maakte de omzet een sprong van 11,8%. In Europa, exclusief Frankrijk, steeg de omzet dan weer met 9,6%, vooral dankzij de opening van enkele nieuwe winkels. In thuismarkt Frankrijk moest Hermès het tot slot stellen met een groei van 2,4%.

 

De operationele winst ging er met 13% op vooruit naar 931 miljoen euro. Onder de streep hield Hermès daar uiteindelijk nog 605 miljoen euro van over, een sprong voorwaarts van 11%.

 

Per sector was de lederwarendivisie met 12% de sterkste groeier, maar ook de divisie ‘ready-to-wear & accessoires’ zette een stap voorwaarts van 10% en de parfums groeiden met 8%. De verkoop van horloges blijft last hebben van moeilijke marktomstandigheden en daalde met 1%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Back to top