Hermès neemt aandeel in Pierre Hardy

Hermès neemt aandeel in Pierre Hardy

Het Franse luxemerk Hermès heeft een minderheidsaandeel genomen in schoenen- en accessoiresmerk Pierre Hardy. Zo hoopt het de banden met oprichter Pierre Hardy verder te kunnen versterken.

Lange samenwerking

Hermès en Pierre Hardy werken al flink wat jaren samen: de eerste collecties van de ontwerper voor Hermès kwamen al in 2001 op de markt. Hermès zegt met de investering de groeiplannen van het merk te willen ondersteunen, terwijl het de relatie met de designer verder wil uitdiepen. “Ik ben bijzonder gelukkig met onze samenwerking met Pierre Hardy, die toont hoe trots we zijn om creatieve talenten en ongelooflijke expertise te steunen als deel van dit uniek bedrijf dat streeft naar excellentie”, zegt Axel Dumas, CEO bij Hermès.

 

“Ik ben zeer blij en zeer trots met de alliantie met Hermès”, aldus Pïerre Hardy. “Het is de natuurlijke verlenging van 25 jaar creatieve samenwerking.” Hardy is een gevestigde naam in de schoenenwereld: hij geraakte bekend bij het grote publiek toen hij in 1988 een eerste collectie maakte voor Christian Dior, waarna hij vier jaar bij het modehuis zou werken. Hij wordt vaak geroemd vanwege zijn invloeden vanuit de kunst- en architectuurwereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Back to top