Hermès neemt aandeel in Pierre Hardy

Hermès neemt aandeel in Pierre Hardy

Het Franse luxemerk Hermès heeft een minderheidsaandeel genomen in schoenen- en accessoiresmerk Pierre Hardy. Zo hoopt het de banden met oprichter Pierre Hardy verder te kunnen versterken.

Lange samenwerking

Hermès en Pierre Hardy werken al flink wat jaren samen: de eerste collecties van de ontwerper voor Hermès kwamen al in 2001 op de markt. Hermès zegt met de investering de groeiplannen van het merk te willen ondersteunen, terwijl het de relatie met de designer verder wil uitdiepen. “Ik ben bijzonder gelukkig met onze samenwerking met Pierre Hardy, die toont hoe trots we zijn om creatieve talenten en ongelooflijke expertise te steunen als deel van dit uniek bedrijf dat streeft naar excellentie”, zegt Axel Dumas, CEO bij Hermès.

 

“Ik ben zeer blij en zeer trots met de alliantie met Hermès”, aldus Pïerre Hardy. “Het is de natuurlijke verlenging van 25 jaar creatieve samenwerking.” Hardy is een gevestigde naam in de schoenenwereld: hij geraakte bekend bij het grote publiek toen hij in 1988 een eerste collectie maakte voor Christian Dior, waarna hij vier jaar bij het modehuis zou werken. Hij wordt vaak geroemd vanwege zijn invloeden vanuit de kunst- en architectuurwereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top